Na nový most přes Labe vyjedou brzy vlaky. Začalo napojení kolejí

publikováno:
autor:
Nový dvoukolejný most přes Labe (foto Správa železnic). Nový dvoukolejný most přes Labe (foto Správa železnic).

Modernizace železniční trati mezi Pardubicemi-Rosicemi nad Labem a Stéblovou je v samotném závěru, od 9. října začalo napojování všech staničních kolejí na nový dvoukolejný most, současně proběhne instalace trakčního vedení.

Postupné přesměrování všech kolejí v Pardubicích-Rosicích nad Labem na nový most proběhne za úplného vyloučení vlakové dopravy. Hotovo bude 19. prosince. Do té doby nahradí všechny vlaky v úseku autobusy, uvedla v tiskové zprávě Správa železnic.

Benefity dva a půl roku trvající modernizace trati z Pardubic-Rosic nad Labem do Stéblové můžou cestující vnímat již dnes, ve stanici Pardubice-Rosice nad Labem jsou již nová nástupiště a podchod. Dokončuje se také rekonstrukce zastávky Pardubice-Semtín a cestujícím už slouží nová zastávka Stéblová obec, která zkracuje docházkovou vzdálenost na vlak. Veškerá nástupiště jsou bezbariérově přístupná. Modernizovány jsou také všechny přejezdy. Rekonstrukce celého úseku umožní po zavedení ETCS dosažení traťové rychlosti až 160 km/h.

Významnou součástí investice byla i stavba dvoukolejného mostu přes Labe s celkovou hmotností 1 350 tun, která probíhala ve třech fázích. Jeho opěry a pilíře jsou železobetonové a délka samotného přemostění přesahuje 140 metrů.

Modernizace a zdvoukolejnění trati Pardubice-Rosice nad Labem – Stéblová skončí v závěru letošního roku. V květnu se pak s postupem modernizace pardubického uzlu začne dvoukolejně jezdit i mezi hlavním nádražím a Rosicemi nad Labem. 

Realizace této stavby je spolufinancována Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Programu Doprava 2021–2027. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.