Články

Vodíkový autobus začne brázdit Prahu již příští rok

Vodíkový autobus začne brázdit Prahu již příští rok

Praha bude prvním městem, které začne v příštím roce testovat nový model vodíkového autobusu z portfolia Škoda Group. Vozidlo představuje vhodný dopravní prostředek budoucnosti pro moderní města, která se soustředí na udržitelná řešení pro městskou mobilitu. Proto Dopravní podnik hlavního města Prahy podepsal zápůjčku plně bezemisního autobusu až na čtyři roky. 

Nová městská lanovka v Istanbulu je společným česko-tureckým dílem

Nová městská lanovka v Istanbulu je společným česko-tureckým dílem

Symbolicky na státní svátek České republiky a v předvečer státního svátku Turecka byla dne 28. října 2022 uvedena do provozu podzemní lanovka Aşiyan – Hisarüstü v Istanbulu. Veřejnost si tak poprvé mohla vyzkoušet 900 m dlouhou městskou lanovku se spádem 13 %, která během jedné hodiny přepraví 2000 cestujících v obou směrech. Doba jedné jízdy trvá okolo 2,5 minut.

Vlaky Moravia se těší na cestující

Vlaky Moravia se těší na cestující

Jihomoravská pýcha se dočkala oficiálního křtu. První z celkem 37 nových vlaků Moravia, které vinorodý kraj nakoupil, se představil 28. srpna na brněnském hlavním nádraží. Jejich výroba byla zahájena před dvěma roky. Jde o typ elektrických železničních jednotek od Škoda Group. První jednotky poprvé vyjedou po elektrifikovaných tratích z Brna již letos na podzim.

Novou branou do české metropole bude terminál Dlouhá Míle

Novou branou do české metropole bude terminál Dlouhá Míle

První seznámení s Prahou pro cizince a cestování do světa pro nás bude příjemnější. Zajistí to připravovaná železniční trať, která prodlouží linii metra A až na Letiště Václava Havla. Její součástí bude moderní terminál Dlouhá Míle.

Tatra Phoenix: Výkonný pomocník pro stavbaře a silničáře

Tatra Phoenix: Výkonný pomocník pro stavbaře a silničáře

Tatra Trucks je největším výrobcem nákladních a užitkových vozidel v Česku. Na domácím trhu se kopřivnické společnosti stále daří držet silnou pozici v oblasti vozidel s pohonem všech kol. Přibližně polovina vozů této kategorie prodaných v Česku nese značku Tatra, prim mezi nimi hraje modelová řada Tatra Phoenix.

Nový krok k záchraně Libeňského mostu

Nový krok k záchraně Libeňského mostu

20. září spustila Technická správa komunikací (TSK) první stavební práce, související s rozsáhlou rekonstrukcí Libeňského soumostí. Týkají se budoucího proplachovacího kanálu a havarijní nádrže na Rohanském ostrově u inundačního mostu X656 v blízkosti komplexu budov DOCK.

Desetitisící Tatra putuje do Austrálie

Desetitisící Tatra putuje do Austrálie

Kopřivnická automobilka Tatra Trucks a. s. dokončila jubilejní vůz značky Tatra, který má pořadové číslo 10 000. Počítá se od doby, kdy značku a továrnu Tatra i vše s nimi související převzali současní čeští vlastníci, majitelé skupin Czechoslovak Group a Promet Group. Výročním vozem je Tatra Phoenix 10×10, určená pro australského zákazníka.

Historické TGV, lokomotivy nebo podbíječka Hrochostroj: Na Rail Bussiness Days do Brna lákaly exponáty na kolejích

Historické TGV, lokomotivy nebo podbíječka Hrochostroj: Na Rail Bussiness Days do Brna lákaly exponáty na kolejích

Mezinárodní železniční veletrh a konference RAIL BUSINESS DAYS se na brněnském výstavišti konal 7.– 9. června 2022 fakticky poprvé. Odborníky i širokou veřejnost zde čekaly vnitřní i vnější expozice, mezi nimiž zájem přitahovala především možnost detailní prohlídky vystavených vozidel. Mediálním partnerem byl i časopis Silnice Železnice.

Svět se mění, ale to hlavní platí stále: Kdo nenabízí, ten nevyhrává. A kdo nevyhrává, ten končí

Svět se mění, ale to hlavní platí stále: Kdo nenabízí, ten nevyhrává. A kdo nevyhrává, ten končí

„Velkou část našich dodávek tvoří ocelové konstrukce. Cena oceli se výrazně navýšila a některý hutní materiál se ani nedá koupit. V této situaci je kalkulace nabízených projektů hádáním z křišťálové koule. Nicméně kdo nenabízí, ten nevyhrává. A kdo nevyhrává, ten končí.“ I to zaznělo v rozhovoru s Pavlem Dokulilem, předsedou představenstva Egoé plus.

Karlovarskou dálnici zásobuje pískovna Velká Černoc

Karlovarskou dálnici zásobuje pískovna Velká Černoc

Současné zvýšené tempo budování dálniční sítě se v České republice projevuje i na intenzivnější těžbě stavebních materiálů. Pískovna Velká Černoc na Lounsku v posledních letech z důvodu výstavby nových úseků dálnice D6 zvyšuje produkci klíčových surovin do betonu, písku a přírodního kameniva.