Poprvé v historii přichází do České a Slovenské republiky prestižní mezinárodní ocenění Women Changing the World Awards, které oslavuje ženy měnící svět. Inspirujeme, oceňujeme a propojujeme výjimečné ženy napříč obory – od podnikatelek, vědkyň a umělkyň až po aktivistky a inovátorky.
Hluk z dopravy je jedním z nejvýznamnějších faktorů ovlivňujících kvalitu života obyvatel v okolí dopravních staveb. Tuto zátěž však nelze odstranit jediným opatřením. Úspěšné strategie kombinují stavební úpravy, moderní materiály, inovace ve vozidlech a efektivní plánování dopravních tras.
Silniční síť v České republice patří k nejhustším v Evropě, a tak není divu, že její správa a údržba představuje každodenní úkol tisíců lidí a stojí desítky miliard korun ročně. Zatímco tradiční model správy zajišťují státní a krajské organizace, nově se objevují i inovativní projekty, jako je dálnice D4 provozovaná formou PPP pod názvem Via Salis.
Ministr dopravy Martin Kupka oznámil, že železniční most na pražské Výtoni nebude nahrazen novou stavbou, ale projde rozsáhlou rekonstrukcí. Rozhodnutí vychází ze závěrů posudku HIA (Heritage Impact Assessment) a doporučení památkářů, podle nichž by přesun či demolice znamenaly nenahraditelnou ztrátu kulturní hodnoty.
Projekt dostavby tramvajové tratě v Ostravě-Porubě může bezpečně pokračovat do takzvané velké EIA, tedy detailního posouzení vlivů na životní prostředí, jaké absolvují například dálnice či vysokorychlostní tratě.
Smíchov je dalším nádražím v metropoli, které prochází celkovou přestavbou. Po jejím dokončení budou cestující využívat moderní terminál s pohodlným přestupem z vlaku nejen na tramvaje a metro, ale také na příměstské a dálkové autobusy. Nádraží se zároveň stane přirozeným centrem čtvrti, která kolem něj nyní vyrůstá.
Lokomotiva s alkoholovým imobilizérem je realitou. Zabrání rozjezdu, pokud strojvedoucí neprojde negativní dechovou zkouškou. Premiéra, která se odehrála na letošních Rail Business Days, nastavuje nový standard bezpečnosti na železnici.
Výstavba dálniční a silniční infrastruktury v posledních letech výrazně zrychlila, ale potřeby České republiky stále zcela nepokrývá, říká Ing. Vít Hoznour, vedoucí Ateliéru mostních a silničních staveb společnosti Sagasta.
Zbrusu nová železniční stanice Praha-Bubny, nahrazující o pár stovek metrů dál směrem k Vltavě původní stejnojmenné nádraží, začne sloužit cestujícím už v pondělí 4. srpna. Metropole se tak po čtyřiceti letech dočkala nového nádraží, navíc evropského formátu. Na trase přibude také nová železniční zastávka Praha-Výstaviště.
Časopis SILNICE ŽELEZNICE natáčel podcast, pozvání do studia přijal Radim Jančura, majitel společnosti RegioJet. Co zaznělo ve studiu?