Dámy na kolejích: Jaké tramvaje nás nejčastěji vozí?

Dámy na kolejích: Jaké tramvaje nás nejčastěji vozí?

I když pomineme historické soupravy, které jsou na tramvajových kolejích občas k vidění při vyhlídkových jízdách pro veřejnost i soukromých akcích, pořád se jako cestující můžeme setkat s vozovým parkem, který byl vyráběn v neuvěřitelném časovém rozptylu.

Tramvajová trať Divoká Šárka – Dědinská

Tramvajová trať Divoká Šárka – Dědinská

Výstavba nové tramvajové tratě od stávající tramvajové smyčky Divoká Šárka po novou smyčku Dědinská v délce přibližně 2,3 km představuje největší novostavbu pražské tramvajové tratě za posledních 20 let, tedy od zprovoznění tramvajové tratě Hlubočepy – Sídliště Barrandov v roce 2003.

Místo dieselů pojedou na letiště bateriové trolejbusy Škoda-Solaris

Místo dieselů pojedou na letiště bateriové trolejbusy Škoda-Solaris

Naftové autobusy na lince č. 119 nahradí v Praze od března příštího roku velkokapacitní bateriové trolejbusy. A to hned ty nejdelší v Česku: mají téměř 25 metrů. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) a Škoda Group v konsorciu s polským výrobcem Solaris Bus & Coach novinku představily na veletrhu Czechbus 2023 v pražských Letňanech.

Dvorecký most budou zdobit neokubistické sochy

Dvorecký most budou zdobit neokubistické sochy

Podobu pražského Dvoreckého mostu doplní neokubistické sochy s vodními prvky a speciálním osvětlením. Jejich pořízení schválili pražští radní, přijdou na 8 530 500 Kč. Dokončení spojení mezi Podolím a Zlíchovem pro MHD, cyklisty a chodce se očekává v listopadu 2025.

Pražské tramvaje jezdí až na Dědinu. Nová trať stála přes 800 milionů

Pražské tramvaje jezdí až na Dědinu. Nová trať stála přes 800 milionů

Pražské tramvaje linek 20 a 26 nekončí od pondělí 23. října cestou z centra v Divoké Šárce, ale jedou až na sídliště Dědina. Na nové trati je pět párů zastávek, měří 2,23 kilometrů a zakončena je smyčkou Dědina.

Výstavba trasy metra I.D1a: Pankrác–Olbrachtova

Výstavba trasy metra I.D1a: Pankrác–Olbrachtova

Dne 1. 4. 2022 od investora převzalo sdružení vítězných firem ve veřejné soutěži Subterra a.s., HOCHTIEF CZ a.s., STRABAG a.s., HOCHTIEF Infrastructure GmbH a Züblin Aktiengesellschaft staveniště pro výstavbu prvního úseku nové linky metra D mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. Ta navazuje na inženýrsko-geologický průzkum, jenž byl v této lokalitě realizován v období mezi lety 2019 až 2021.

Stejně jako Praha řeší svůj okruh většina velkých evropských měst

Stejně jako Praha řeší svůj okruh většina velkých evropských měst

Léto pro někoho znamená dovolenou, pro jiného sezónní práci navíc. Ale například pro Pražany a mnohé, kteří projíždí hlavním městem, znamenají letní měsíce různé uzavírky, opravy a dopravní zácpy. Přetížené Praze by měla pomoct dostavba pražského okruhu. začít.

Pražské metro v běhu času

Pražské metro v běhu času

Už rok se v Praze staví tunely pro čtvrtou linku metra. Pokud půjde vše podle plánu, z Libuše na Vinohrady se svezeme metrem D v roce 2029.

Pražské léto ve znamení oprav

Pražské léto ve znamení oprav

Letošní léto probíhá v české metropoli řada rekonstrukčních prací, které se týkají všech druhů městské dopravy. Ty nejdůležitější sleduje i časopis Silnice Železnice, jehož aktuální vydání se věnuje pražskému metru.

Praha představila budoucí podobu zanedbané části magistrály. Obslouží dopravu a nabídne kvalitní veřejný prostor

Praha představila budoucí podobu zanedbané části magistrály. Obslouží dopravu a nabídne kvalitní veřejný prostor

Směr pro budoucí rozvoj a zkvalitnění Severojižní magistrály v úseku mezi Vltavou a Hlavním nádražím by měla nastavit trojice architektonických studií, které dostaly za úkol vrátit zanedbanému území přímo v centru Prahy kvalitu odpovídající jeho významu.