Dokončování stavebních prací a technologického vybavení tunelu Čebrať v rámci výstavby slovenské dálnice D1 v úseku Hubová–Ivachnová

Dokončování stavebních prací a technologického vybavení tunelu Čebrať v rámci výstavby slovenské dálnice D1 v úseku Hubová–Ivachnová

Ve čtvrtém kvartálu letošního roku připravují divize Silnice a divize Technologie společnosti OHLA ŽS, a.s., dokončení a předání tunelových objektů včetně kompletního technologického vybavení, které jsou součástí výstavby dálnice D1 Hubová–Ivachnová na Slovensku.

Nová Paka se dočkala obchvatu, krajina nové mostní dominanty přes Štikovskou rokli

Nová Paka se dočkala obchvatu, krajina nové mostní dominanty přes Štikovskou rokli

V srpnu 2025 se po třech letech prací zprovoznil obchvat Nové Paky, která tvoří pomyslnou bránu do Krkonoš. Stavba v náročném profilu výrazně uleví obyvatelům města, přes které v sezoně projíždělo až 20 000 aut denně. Stavba „I/16 Nová Paka – obchvat“ probíhala pod taktovkou společnosti Porr.

Dálnice D6: HRDLIČKA se podílí na výstavbě klíčové dopravní infrastruktury v západních Čechách

Dálnice D6: HRDLIČKA se podílí na výstavbě klíčové dopravní infrastruktury v západních Čechách

Společnost HRDLIČKA spol. s r.o. spolupracovala v minulosti již několikrát na projektech ŘSD. Díky dobrým výsledkům, řadě odborníků a technickému vybavení se podílí i na projektu dokončení dalších úseků na dálnici D6, která vede z Prahy přes Karlovy Vary do Chebu a končí na státní hranici s Německem.

Osvětlovací stožáry a věže na strategických stavbách české státní infrastruktury

Osvětlovací stožáry a věže na strategických stavbách české státní infrastruktury

Kamerové stožáry na obřím zkušebním polygonu BMW na Sokolovsku zajišťují přesnost navádění autonomně řízených vozidel, na prvním úseku PPP dálnice D4 tuhost kamerových sloupů umožňuje snímání SPZ vozidel překračujících povolenou rychlost.

I/42 Brno, VMO  Žabovřeská I – etapa II

I/42 Brno, VMO Žabovřeská I – etapa II

Trasa velkého městského okruhu (VMO) je významnou součástí „základního komunikačního systému“ města Brna, jakož i silniční sítě ČR (I/42) a mezinárodní silniční sítě (E461). Primárním cílem celého projektu je odlehčit dopravní zátěži v centrálním sektoru města a tím výrazně zlepšit stav životního prostředí.

Obchvat Hořovic: Výstavba pokračuje podle plánu, místy v předstihu

Obchvat Hořovic: Výstavba pokračuje podle plánu, místy v předstihu

Stavba východního obchvatu Hořovic o délce 1,4 kilometru, která zahrnuje čtyři okružní křižovatky, dva mosty na hlavní trase a lávku pro pěší, postupuje podle harmonogramu. I přes několik technických komplikací, které nebylo možné předem zcela predikovat, se daří udržovat tempo výstavby a v některých oblastech dosahovat předstihu.

Nehod ubývá, miliony přibývají. Jde spíš o bezpečnost, nebo pokuty?

Nehod ubývá, miliony přibývají. Jde spíš o bezpečnost, nebo pokuty?

V roce 2024 se v ČR stalo celkem 92 217 dopravních nehod, při kterých bylo 438 osob usmrceno a 18 609 lehce zraněno. Ve srovnání s rokem 2023 došlo k poklesu celkového počtu nehod o tři procenta a poklesu smrtelných nehod o 17 případů.

Údržba českých silnic a dálnic: mezi kritikou a novými trendy

Údržba českých silnic a dálnic: mezi kritikou a novými trendy

Silniční síť v České republice patří k nejhustším v Evropě, a tak není divu, že její správa a údržba představuje každodenní úkol tisíců lidí a stojí desítky miliard korun ročně. Zatímco tradiční model správy zajišťují státní a krajské organizace, nově se objevují i inovativní projekty, jako je dálnice D4 provozovaná formou PPP pod názvem Via Salis.

Problematika štěrkových pilířů v silničním stavitelství

Problematika štěrkových pilířů v silničním stavitelství

V silničních a dálničních stavbách se v ČR již více než 20 let využívá při budování nových násypových těles štěrkových pilířů jako zásadní metody hloubkového zlepšování podzákladí. Článek problematika štěrkových pilířů v silničním stavitelství má posloužit čtenářům k vyjasnění některých nepřesností, chybných představ nebo omylů, a naopak připomenout zásady potvrzené za roky praxe.

Most na D55 přes řeku Moravu se stane dominantou Napajedel. Barevným odstínem se Inspiroval u Golden Gate Bridge

Most na D55 přes řeku Moravu se stane dominantou Napajedel. Barevným odstínem se Inspiroval u Golden Gate Bridge

U Napajedel pokračuje výstavba unikátního dálničního mostu. Novostavba převádí dálnici D55 přes řeku Moravu v extravilánu, západně od obce Napajedla. Dálnice je před a za mostem vedena v náspu výšky cca 10,00 m.