Stavba dálnice D4 Via Salis byla dokončena a řidičům se již v přicházejícím svátečním období otevírá rychlé spojení mezi středními a jižními Čechami. V rámci prvního úspěšného partnerství soukromého a veřejného sektoru PPP (Public Private Partnership) vzniklo na trase mezi Příbramí a Pískem 32 kilometrů zcela nové komunikace a bylo modernizováno dalších 16 kilometrů starších úseků.
Už o Vánocích se řidiči poprvé projedou po novém úseku dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem. Stavba nazvaná podle středověké cesty Via Salis je prvním infrastrukturním PPP projektem u nás. Projekt řídí sdružení francouzských firem VINCI Highways a Meridiam právě pod jménem Via Salis a stavbu realizují společnosti ze Skupiny VINCI Construction CS.
Spolu s dálnicí D4 mezi Příbramí a Pískem otevře stát v jednom týdnu od 16. do 22. prosince zhruba 80 kilometrů nových dálnic. Jde o rekord. „Tolik se v České republice prakticky nikdy v historii najednou za celý rok nezprovoznilo a tady to budeme mít v jednom týdnu. Bude to opravdu významný týden pro celou českou dálniční síť a pro veřejnost. Je to vánoční týden, tak to bude takový vánoční dárek,“ říká generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl.
Výstavba dálniční sítě zažívá mohutný investiční boom a velké stavební firmy masivně poptávají šikovné subdodavatele, kteří jsou schopni koordinované práce na složitých technických stavbách. Jednou z nich je bezesporu i společnost ROLAND bednění, jejíž název ale lehce klame tělem, neboť už není jen o dodávce bednění, ale komplexních služeb v oblasti dočasných a podpůrných konstrukcí.
Zavěšený most přes Labe je součástí stavby silnice I/36 – úsek Trnová, Fáblovka, Dubina. Jedná se o první velkou stavbu ŘSD, která byla soutěžena formou Design & Build. To umožňovalo uchazečům upravit návrh konstrukcí svým možnostem a tomu přizpůsobit nabídkovou cenu.
V roce 2023 zahájilo středisko Z162 Speciální zakládání staveb divize Železnice společnosti OHLA ŽS, a.s., práce na realizaci hlavní části opatření pro zajištění celkové stability území pro výstavbu a užívání objektů dálnice D1 Hubová–Ivachnová na Slovensku.
Začátkem května loňského roku začalo sdružení firem MI Roads a.s. a Doprastav a.s. se stavbou nového úseku dálnice D35 mezi Janovem a Opatovcem. Téměř 12 km dlouhý úsek už v tuto chvíli roste doslova před očima a nejen řidiči, kteří kolem stavby projíždí po staré silnici I/35, si nemohou vynachválit technologii, kterou zde firma MI Roads zvolila při výstavbě nejsložitějšího z celkem 157 stavebních objektů – mostu SO 205.
Předmětem představované stavby je rekonstrukce a rozšíření dálniční odpočívky Klíčany na dálnici D8 vpravo v km 2,85. Stavba byla vyvolána nedostatečnou kapacitou parkovacích míst pro nákladní vozidla podél dálnice D8. Stávající plocha odpočívky byla v nevyhovujících technických a kapacitních parametrech pro potřeby budoucí dálniční odpočívky.
Mezi obcemi Dubice a Dolní Libchava začala v dubnu stavba obchvatu České Lípy. Zhruba 1,5 kilometru dlouhá přeložka silnice I/9 odvede především tranzitní osobní i nákladní dopravu z centra města ve směru na Nový Bor. Projekt za 543,7 milionu korun bez DPH buduje sdružení společností SWIETELSKY stavební a Herkul.
K otevření nové dálnice D4 Via Salis zbývají tři měsíce a v souvislosti s dokončovacími pracemi začala na trase platit řada dopravních opatření. Dva úseky dálnice a část třetího budou po položení nového asfaltového povrchu ve druhé polovině září zprovozněny v rámci dočasných dopravních opatření.