Na úseku rozšíření dálnice D1 mezi Bratislavou a Triblavinou probíhá instalace přibližně 4 000 kusů prefabrikovaných mostních říms MEA z polymerbetonu. Tyto římsy jsou v různých rozměrech použity na celkem 24 mostních objektech.
Na nových úsecích dálnice D4 začaly v ostrém provozu fungovat systémy vysokorychlostního vážení a úsekového měření rychlosti. Plnohodnotné využití obou bezpečnostních prvků umožnilo souhlasné stanovisko dopravní policie, která posuzovala metodiku nasazení instalovaných technologií a je za měření rychlosti ze zákona odpovědná.
Když se na podzim roku 1999 otvíral za velké účasti veřejnosti obchvat Loun, nikdo netušil, kolik tragédií nová silnice přinese. Za 24 let provozu na ní zemřelo přes 20 lidí.
Stavba dálnice D4 Via Salis byla dokončena a řidičům se již v přicházejícím svátečním období otevírá rychlé spojení mezi středními a jižními Čechami. V rámci prvního úspěšného partnerství soukromého a veřejného sektoru PPP (Public Private Partnership) vzniklo na trase mezi Příbramí a Pískem 32 kilometrů zcela nové komunikace a bylo modernizováno dalších 16 kilometrů starších úseků.
Už o Vánocích se řidiči poprvé projedou po novém úseku dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem. Stavba nazvaná podle středověké cesty Via Salis je prvním infrastrukturním PPP projektem u nás. Projekt řídí sdružení francouzských firem VINCI Highways a Meridiam právě pod jménem Via Salis a stavbu realizují společnosti ze Skupiny VINCI Construction CS.
Spolu s dálnicí D4 mezi Příbramí a Pískem otevře stát v jednom týdnu od 16. do 22. prosince zhruba 80 kilometrů nových dálnic. Jde o rekord. „Tolik se v České republice prakticky nikdy v historii najednou za celý rok nezprovoznilo a tady to budeme mít v jednom týdnu. Bude to opravdu významný týden pro celou českou dálniční síť a pro veřejnost. Je to vánoční týden, tak to bude takový vánoční dárek,“ říká generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl.
Výstavba dálniční sítě zažívá mohutný investiční boom a velké stavební firmy masivně poptávají šikovné subdodavatele, kteří jsou schopni koordinované práce na složitých technických stavbách. Jednou z nich je bezesporu i společnost ROLAND bednění, jejíž název ale lehce klame tělem, neboť už není jen o dodávce bednění, ale komplexních služeb v oblasti dočasných a podpůrných konstrukcí.
Zavěšený most přes Labe je součástí stavby silnice I/36 – úsek Trnová, Fáblovka, Dubina. Jedná se o první velkou stavbu ŘSD, která byla soutěžena formou Design & Build. To umožňovalo uchazečům upravit návrh konstrukcí svým možnostem a tomu přizpůsobit nabídkovou cenu.
V roce 2023 zahájilo středisko Z162 Speciální zakládání staveb divize Železnice společnosti OHLA ŽS, a.s., práce na realizaci hlavní části opatření pro zajištění celkové stability území pro výstavbu a užívání objektů dálnice D1 Hubová–Ivachnová na Slovensku.
Začátkem května loňského roku začalo sdružení firem MI Roads a.s. a Doprastav a.s. se stavbou nového úseku dálnice D35 mezi Janovem a Opatovcem. Téměř 12 km dlouhý úsek už v tuto chvíli roste doslova před očima a nejen řidiči, kteří kolem stavby projíždí po staré silnici I/35, si nemohou vynachválit technologii, kterou zde firma MI Roads zvolila při výstavbě nejsložitějšího z celkem 157 stavebních objektů – mostu SO 205.