Při přípravě dálničních a silničních staveb někdy cítím beznaděj, říká šéf ŘSD Radek Mátl

Při přípravě dálničních a silničních staveb někdy cítím beznaděj, říká šéf ŘSD Radek Mátl

O současnosti i budoucích ambicích Ředitelství silnic a dálnic ČR jsme si povídali s jeho generálním ředitelem Ing. Radkem Mátlem. Prioritami zůstává zajištění bezpečného provozu na dálnicích a silnicích 1. třídy, u staveb, které nejsou budované s dotační podporou EU, lze možná očekávat určité zpomalení. Nejdelší průtahy však dosud mají často na svědomí státní úřady.

Tatra Phoenix: Výkonný pomocník pro stavbaře a silničáře

Tatra Phoenix: Výkonný pomocník pro stavbaře a silničáře

Tatra Trucks je největším výrobcem nákladních a užitkových vozidel v Česku. Na domácím trhu se kopřivnické společnosti stále daří držet silnou pozici v oblasti vozidel s pohonem všech kol. Přibližně polovina vozů této kategorie prodaných v Česku nese značku Tatra, prim mezi nimi hraje modelová řada Tatra Phoenix.

SWIETELSKY staví druhý tubus dálničního tunelu Karavanky. Zlepší dopravní spojení Rakouska se Slovinskem

SWIETELSKY staví druhý tubus dálničního tunelu Karavanky. Zlepší dopravní spojení Rakouska se Slovinskem

Rakouský stavební koncern SWIETELSKY za čtyři roky vybudoval druhý tubus dálničního tunelu Karavanky, spojující Rakousko a Slovinsko.

Posuzování předpjatých příčníků a zhlaví pilířů

Posuzování předpjatých příčníků a zhlaví pilířů

Moderní doba vyžaduje stavbu štíhlých a vzdušných konstrukcí, které jsou nejen estetické, ale také vedou k úspoře materiálu betonu a výztuže, čímž se stávají také ekonomické a ekologické. Pro dosažení žádaného výsledku v mostním stavitelství často využíváme technologii předpjatého betonu.

Prefabrikované ochranné římsy při rekonstrukcích mostů

Prefabrikované ochranné římsy při rekonstrukcích mostů

Při rekonstrukcích mostů je možné využít prefabrikovaných konstrukčních panelů z polymerického betonu. Tyto prvky, které fungují jako ochranné mostní římsy, slouží současně i jako ztracené bednění při lití betonu.

Rozvoj vodíku v silniční dopravě v České republice a Evropské unii

Rozvoj vodíku v silniční dopravě v České republice a Evropské unii

Vodík v silniční dopravě je médium, které je zařazeno mezi paliva čistá. Spolu s bateriovými elektromobily a plug-in hybridními vozidly patří vozidla s palivovými články (FCEV) do vozidel elektrických (s externím plněním). Autoři článku se zaměřili na aktuální data o FCEV v zemích Evropské unie (EU) napříč jednotlivými kategoriemi vozidel.

Poslední betonová vozovka na Pardubicku čekala řidiče na průtahu Třemošnicí

Poslední betonová vozovka na Pardubicku čekala řidiče na průtahu Třemošnicí

V poválečném období byla většina částí vozovek v prašné úpravě. Vozovky měly štětový základ, který byl zakalen jílem. Právě díky jílu se komunikace zatáhla, ale pro řidiče znamenala velmi nepohodlnou jízdu. V létě silnice prášila a v zimě zase klouzala.

Realizace stavby za Černým Mostem Y502 přes trojkolejnou železniční trať

Realizace stavby za Černým Mostem Y502 přes trojkolejnou železniční trať

Následující článek by měl představit realizovanou stavbu Za Černým Mostem Y 502 Praha 9 č. akce 999639, spočívající v rekonstrukci stávajícího mostu a přilehlých předpolí včetně napojení kanalizace odvádějící dešťovou vodu do stávajícího řádu. Součástí stavby bylo i vybudování provizorní lávky pro pěší pro převedení chodců po dobu realizace stavby.

Rekonstrukce nadjezdu dálnice D1 „Kaliště“ – ocelová konstrukce

Rekonstrukce nadjezdu dálnice D1 „Kaliště“ – ocelová konstrukce

V rámci tohoto projektu byla řešena modernizace nadjezdu ev. č. D1-031 (pracovní označení „Kaliště“) na dálnici D1 v úseku MÚK Mirošovice (km 20,854) – MÚK Hvězdonice (km 29,500).

Rekonstrukce Barrandovského mostu je za svou polovinou

Rekonstrukce Barrandovského mostu je za svou polovinou

Práce na první etapě rekonstrukce Barrandovského mostu, která vypukla v polovině května, jsou nyní za svou polovinou. Vzhledem k náročnosti stavby je třeba operativně upravovat a doplňovat některé postupy prací.