Vlaky se vrací na koleje z Vlkova u Tišnova do Křižanova

Vlaky se vrací na koleje z Vlkova u Tišnova do Křižanova

Správa železnic zmodernizovala v rekordním čase další část trati z Brna do Havlíčkova Brodu, tento týden byl zahájen provoz mezi Vlkovem u Tišnova a Křižanovem. Vlaky se sem vrátily po sedmiměsíční nepřetržité výluce, probíhat budou ještě dokončovací práce. Už téměř měsíc mohou místní využívat novou zastávku Vlkov-Osová, která nahradila poměrně vzdálenou vlkovskou stanici.

Co láká cestující na železnici? Integrace, kvalitní tratě a moderní soupravy

Co láká cestující na železnici? Integrace, kvalitní tratě a moderní soupravy

Jednotlivé kraje v České republice se mezi sebou liší ve způsobu objednávání regionální železniční dopravy. Tam, kde je železnice plnohodnotně zapojena do integrované dopravy, tratě jsou v dobré kondici a jezdí po nich moderní příměstské soupravy, tam ji také cestující využívají nejvíce.

Nový most u Brandýsa zrychlí vlaky a umožní rozšířit dálnici

Nový most u Brandýsa zrychlí vlaky a umožní rozšířit dálnici

Dálnici D10 u Brandýsa nad Labem překlene už o tomto víkendu nový železniční most. Jeho oblouková ocelová konstrukce má rozpětí 68 metrů a umožní budoucí rozšíření vytížené silniční komunikace o třetí pruh v každém směru. Vlaky z Čelákovic do Brandýsa začnou využívat nové přemostění už na konci října.

Nové vlaky do Bulharska až za 13 miliard korun dodá Škoda Group

Nové vlaky do Bulharska až za 13 miliard korun dodá Škoda Group

Cestující v Bulharsku se mohou těšit na zásadní zlepšení komfortu a bezpečnosti při cestování vlakem. Škoda Group získala zakázku na výrobu a dodání až 25 bezbariérových elektrických jednotek, které nahradí zastaralé soupravy a nabídnou více než 300 míst k sezení, klimatizované vozy a plynulou jízdu s minimálním hlukem.

V Prostějově představili první českou výhybku pro VRT

V Prostějově představili první českou výhybku pro VRT

Prezentace výhybky, která najde uplatnění na budoucí české vysokorychlostní železnici, se uskutečnila v areálu společnosti DT – Výhybkárna a strojírna v Prostějově. Výrobek, který je výsledkem vlastního vývoje firmy, umožní v přímém směru jízdu vlaků rychlostí 350 km/h, při přejíždění na jinou kolej pak 230 km/h.

Správa železnic rozšiřuje nabídku služeb na nádražích

Správa železnic rozšiřuje nabídku služeb na nádražích

Služby na nádražích se dynamicky vyvíjí a reagují na měnící se potřeby cestujících. Kromě standardních kaváren a obchodů se v posledním období objevuje i řada méně obvyklých zařízení, jako jsou lékařské ordinace, veterinární kliniky nebo pobočky úřadů.

Železniční budova v Brandýse nad Orlicí v novém kabátě!

Železniční budova v Brandýse nad Orlicí v novém kabátě!

Významné rekonstrukce, za zachování pravého historického nádechu, se dočkala nádražní budova v Brandýse nad Orlicí. Po 150 letech získala novou žlutou fasádu s dekorativními bílými prvky nad barevně výraznými modrými okny. Opravy se dotkly i dlouhodobě nepřístupné čekárny s dřevěným obvodovým pláštěm, i když ta pro cestující zůstává i nadále mimo provoz.

Cestování na nádražích v Chrastavě a Hrádku nad Nisou bude pohodlnější

Cestování na nádražích v Chrastavě a Hrádku nad Nisou bude pohodlnější

Dvě frekventovaná nádraží na trati z Liberce do saské Žitavy čeká už letos celková rekonstrukce. Jako zhotovitele staveb v Chrastavě a Hrádku nad Nisou vybrala Správa železnic společnost Skanska, která podala souhrnnou nabídku ve výši 1 238 755 536 korun. 

Na modernizovanou trať v Kladně se vrátily vlaky

Na modernizovanou trať v Kladně se vrátily vlaky

Přestavba trati napříč největším městem Středočeského kraje pokročila. Správa železnic obnovila provoz mezi stanicemi Kladno a Kladno-Ostrovec, první vlaky vyjely na koleje s prvním srpnovým dnem.

Nádraží zažívají stavební boom. Historická se rekonstruují, nová stavějí. Za dvě miliardy ročně

Nádraží zažívají stavební boom. Historická se rekonstruují, nová stavějí. Za dvě miliardy ročně

Dvě miliardy korun ročně: To je plánovaný rozpočet na údržbu, opravy a zásadní rekonstrukce nádraží v České republice. Správa železnic (SŽ) drží tohle finanční tempo od roku 2020 a je to znát. Zázemí pro cestující se mění k lepšímu tempem, jaké jsme tady ještě neměli.