Správa železnic zmodernizovala v rekordním čase další část trati z Brna do Havlíčkova Brodu, tento týden byl zahájen provoz mezi Vlkovem u Tišnova a Křižanovem. Vlaky se sem vrátily po sedmiměsíční nepřetržité výluce, probíhat budou ještě dokončovací práce. Už téměř měsíc mohou místní využívat novou zastávku Vlkov-Osová, která nahradila poměrně vzdálenou vlkovskou stanici.
Jednotlivé kraje v České republice se mezi sebou liší ve způsobu objednávání regionální železniční dopravy. Tam, kde je železnice plnohodnotně zapojena do integrované dopravy, tratě jsou v dobré kondici a jezdí po nich moderní příměstské soupravy, tam ji také cestující využívají nejvíce.
Dálnici D10 u Brandýsa nad Labem překlene už o tomto víkendu nový železniční most. Jeho oblouková ocelová konstrukce má rozpětí 68 metrů a umožní budoucí rozšíření vytížené silniční komunikace o třetí pruh v každém směru. Vlaky z Čelákovic do Brandýsa začnou využívat nové přemostění už na konci října.
Cestující v Bulharsku se mohou těšit na zásadní zlepšení komfortu a bezpečnosti při cestování vlakem. Škoda Group získala zakázku na výrobu a dodání až 25 bezbariérových elektrických jednotek, které nahradí zastaralé soupravy a nabídnou více než 300 míst k sezení, klimatizované vozy a plynulou jízdu s minimálním hlukem.
Prezentace výhybky, která najde uplatnění na budoucí české vysokorychlostní železnici, se uskutečnila v areálu společnosti DT – Výhybkárna a strojírna v Prostějově. Výrobek, který je výsledkem vlastního vývoje firmy, umožní v přímém směru jízdu vlaků rychlostí 350 km/h, při přejíždění na jinou kolej pak 230 km/h.
Služby na nádražích se dynamicky vyvíjí a reagují na měnící se potřeby cestujících. Kromě standardních kaváren a obchodů se v posledním období objevuje i řada méně obvyklých zařízení, jako jsou lékařské ordinace, veterinární kliniky nebo pobočky úřadů.
Významné rekonstrukce, za zachování pravého historického nádechu, se dočkala nádražní budova v Brandýse nad Orlicí. Po 150 letech získala novou žlutou fasádu s dekorativními bílými prvky nad barevně výraznými modrými okny. Opravy se dotkly i dlouhodobě nepřístupné čekárny s dřevěným obvodovým pláštěm, i když ta pro cestující zůstává i nadále mimo provoz.
Dvě frekventovaná nádraží na trati z Liberce do saské Žitavy čeká už letos celková rekonstrukce. Jako zhotovitele staveb v Chrastavě a Hrádku nad Nisou vybrala Správa železnic společnost Skanska, která podala souhrnnou nabídku ve výši 1 238 755 536 korun.
Přestavba trati napříč největším městem Středočeského kraje pokročila. Správa železnic obnovila provoz mezi stanicemi Kladno a Kladno-Ostrovec, první vlaky vyjely na koleje s prvním srpnovým dnem.
Dvě miliardy korun ročně: To je plánovaný rozpočet na údržbu, opravy a zásadní rekonstrukce nádraží v České republice. Správa železnic (SŽ) drží tohle finanční tempo od roku 2020 a je to znát. Zázemí pro cestující se mění k lepšímu tempem, jaké jsme tady ještě neměli.