Chcete bydlet na nádraží? Správa železnic nabízí k pronájmu komerční prostory i byty

Chcete bydlet na nádraží? Správa železnic nabízí k pronájmu komerční prostory i byty

Nejen koleje a výhybky. Správa železnic disponuje také velkým množstvím komerčních ploch a bytů, které jsou určeny k pronájmu. Konkrétní nabídky, vyhlašované ve většině případů prostřednictvím veřejných soutěží, mohou zájemci nově najít na webech tří realitních agentur – M&M Reality, RE/MAX a Century 21.

Rekonstrukce nástupišť železniční stanice Semily

Rekonstrukce nástupišť železniční stanice Semily

Železniční stanice Semily se nachází na severu Čech v Libereckém kraji a leží v km 101,9–km 102,6 na celostátní železniční trati 030 Jaroměř–Liberec. Směrově je stanice v přímé s největším sklonem 2,000 ‰. Traťové úseky přiléhající k železniční stanici jsou jednokolejné.

Společnost ŽPSV s.r.o. oslavila 70. výročí svého založení

Společnost ŽPSV s.r.o. oslavila 70. výročí svého založení

Minulý rok oslavila společnost ŽPSV s.r.o. 70. výročí svého založení. Kromě tradičních a známých výrobků železničních pražců se od prvopočátku, prakticky s otevřením tehdejšího výrobního závodu Borohrádek, začalo s výrobou široké škály jiných železobetonových (ŽB) výrobků, tzn., že již v roce 1953 byla zajištěna výroba prvků železničního spodku a svršku...

Branický most čekají klíčové práce v „nickolejnu“

Branický most čekají klíčové práce v „nickolejnu“

Železniční most v Braníku, který byl zprovozněn v roce 1964, prochází rozsáhlou rekonstrukcí, jejíž klíčová fáze začne těsně po Novém roce. „Od desátého ledna bude na mostě kompletně přerušena doprava a stavební práce budou akcelerovat až do začátku léta, kdy bude zprovozněna první kolej,“ říká Tomáš Kohout ze společnosti Metrostav TBR, která má na starosti nejnáročnější práce na mostní konstrukci.

Požadavky na pracovní LED osvětlení železničního koridoru lze splnit tak, aby osvětlovací soustava byla zároveň ohleduplná k okolí

Požadavky na pracovní LED osvětlení železničního koridoru lze splnit tak, aby osvětlovací soustava byla zároveň ohleduplná k okolí

Příprava stavby Optimalizace traťového úseku Praha Hostivař – Praha hl. n., II. část – Praha Hostivař – Praha hl. n. byla zahájena na přelomu první a druhé dekády, kdy začala projektová činnost na koncepci stavebního a technického řešení za účelem získání územního rozhodnutí.

Správa železnic zrekonstruovala písecké nádraží, změny čekají i Havířov a stanici Brno-Královo Pole

Správa železnic zrekonstruovala písecké nádraží, změny čekají i Havířov a stanici Brno-Královo Pole

Celému objektu železniční stanice Písek se vrátila jeho historická podoba, současně ale nabízí moderní zázemí pro cestující i dopravní zaměstnance. Je to výsledek kompletní obnovy, která skončila 24. října. Na práce Správy železnic nyní naváže město Písek, které upraví přednádražní prostory společně s rekonstrukcí dopravního terminálu.

Český železniční průmysl zvýšil v roce 2023 obrat na 130 miliard korun, polovina připadá na export

Český železniční průmysl zvýšil v roce 2023 obrat na 130 miliard korun, polovina připadá na export

Českým firmám sdruženým v Asociaci podniků železničního průmyslu (ACRI) loni vzrostl meziročně obrat o sedm procent na celkových 130 miliard korun. Sektor tak potvrdil postupný stabilní růst, který významně podporují zakázky v zahraničí. Objem exportu byl loni 65 miliard korun.

Modernizace trati Kladno – Kladno-Ostrovec zajistí alternativu přetížené silniční dopravy

Modernizace trati Kladno – Kladno-Ostrovec zajistí alternativu přetížené silniční dopravy

Nárůst kapacity a bezpečnosti dopravy mezi hlavním městem a Kladnem, omezení hlučnosti nebo stovky nových parkovacích míst pro auta i cyklisty. To jsou hlavní přínosy modernizace tratě Kladno – Kladno-Ostrovec, která úspěšně pokračuje. Za projektem stojí sdružení v čele se společností EUROVIA CS ze Skupiny VINCI Construction CS.

Výroba a montáž ocelové konstrukce železničního mostu

Výroba a montáž ocelové konstrukce železničního mostu

Od poloviny roku 2022 společnost Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby a. s. realizovala výrobu a montáž ocelové konstrukce mostu, která se nachází na železniční trati Pardubice – Hradec Králové. Tato trať spojuje dvě krajská města a slouží k napojení Hradce Králové na koridorovou trať Praha – Pardubice – Brno/Olomouc.

Památkově chráněná budova nádraží v Českých Budějovicích dostala podobu odpovídající 21. století

Památkově chráněná budova nádraží v Českých Budějovicích dostala podobu odpovídající 21. století

Cestující už mohou využívat zrekonstruovanou nádražní budovu v Českých Budějovicích. Památkově chráněný objekt ze začátku minulého století prošel největší přestavbou ve své historii. Celkové náklady přesáhly miliardu korun.