V rámci elektrizace trati Brno – Zastávka u Brna došlo ke zdvoukolejnění trati, kdy hlavní výluka probíhala od května roku 2024 po dobu pěti měsíců. Firma FIRESTA – Fišer, rekonstrukce, stavby a.s. realizovala celý most, který se nachází v extravilánu mezi zastávkou Omice a železniční stanicí Tetčice.
Do zahájení provozu další části tratě z centra Prahy na letiště zbývají necelé tři měsíce. Správa železnic na obnově tratě pracuje dva roky. Vznikají na ní i dvě zbrusu nová nádraží. Bubny a Výstaviště se oproti umístění historické budovy posunuly blíž k Vltavě, Výstaviště umožní nástup a výstup u vstupu do Stromovky zcela nově.
Pražské Masarykovo nádraží, kterému se odedávna familiárně říká Masaryčka, prochází už více než rok rozsáhlou rekonstrukcí. Stavbaři postupně instalují sloupy pro zastřešení stávajících a nových nástupišť, stejně tak i základy platformy, která překlene celé kolejiště.
Mimořádné směny, přeorganizování zakázek i logistiky – to vše teď zažívají VÍTKOVICE STEEL, aby co nejrychleji dodaly stovky štětovnic na vybudování ocelové bariéry v Hustopečích nad Bečvou.
Modernizace první části trati z Brna do Přerova co nevidět začne, Správa železnic už vybrala zhotovitele prací mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Nejlepší nabídku ve výši 6 689 398 976 korun podaly společnosti STRABAG Rail, EUROVIA CZ a PORR.
Správa železnic slavnostně zahájila modernizaci jednoho z nejvytíženějších dopravních uzlů v zemi. Celkovou přestavbou v České Třebové projdou jak koleje, které využívají osobní vlaky, tak i část určená pro nákladní dopravu.
Asociace podniků českého železničního průmyslu (ACRI) zveřejnila souhrnné výsledky za rok 2024, které potvrzují další růst odvětví. Celkový obrat dosáhl 133 miliard korun, což představuje meziroční nárůst o 2,3 %. Export nadále zůstává klíčovým pilířem sektoru a tvoří 50 % celkového obratu, stejně jako v předchozím roce.
Společnost DT – Výhybkárna a strojírna (DTVS) vstupuje do roku 2025 s rekordním objemem nových zakázek. Velký podíl stále tvoří zahraniční projekty, kdy se na DTVS obracejí noví i tradiční zákazníci.
Železniční trať č. 120 Praha–Rakovník spojuje hlavní město Prahu a největší středočeské město Kladno. V současnosti se jedná o neelektrifikovanou jednokolejnou železniční trať, která svou kapacitou již nestačí požadavkům na intenzivní dopravu v pražské příměstské aglomeraci.
Společnost Chládek & Tintěra, a.s., realizovala rozsáhlou renovaci téměř 150 metrů dlouhého mostu mezi stanicemi Božejovice a Sepekov. Historický železniční most z roku 1889 tvoří deset polokruhových kamenných kleneb a převádí trať Tábor–Písek přes údolí říčky Smutné. Výška mostu nad údolím dosahuje přibližně 20 metrů.