Jeden z nejvýznamnějších mostů nad Orlickou přehradou prošel rozsáhlou rekonstrukcí. Zvíkovský most, postavený v roce 1967 technologií letmé betonáže, byl předmětem náročné modernizace realizované společností COLAS CZ za téměř 90 milionů Kč zadané Jihočeským krajem.
Absolvent technického oboru nikdy nebude muset složitě hledat práci, naopak si bude moci vybírat, zdůrazňuje profesor Přibyl. Je si však vědom úskalí, jež mohou číhat třeba na gymnazisty, kteří se pro techniku rozhodnou.
Brána do saského Švýcarska se pyšní novou dominantou s neobvyklým stavbařským příběhem. V německé Pirně už se tyčí most, jehož extrémně štíhlá nosná konstrukce je tak unikátní, že dlouho nebylo jasné, zda vůbec půjde postavit.
Krátce před koncem loňského roku byla dokončena stavba dálnice D4 v úseku mezi Příbramí a Pískem, která dostala název odkazující na dávnou historii Via Salis, tedy Solná stezka. Řidičům se tak otevřelo rychlé spojení mezi středními a jižními Čechami.
Společnost SWIETELSKY stavební působí na českém trhu od roku 1992. V oblasti mostního stavitelství začala postupně expandovat od roku 2002, kdy se mosty staly důležitou součástí její technologické specializace. Zásadní obrat však přišel před sedmi lety, kdy vznikl samostatný závod Mosty.
Od 7. do 13. dubna se v německém Mnichově uskuteční veletrh Bauma 2025, který je největší akcí svého druhu na světě. Přes tři desítky strojů, z toho třináct premiérově, na něm představí společnost Komatsu, jejíž produkci dobře znají i stavbaři u nás.
Mimořádné směny, přeorganizování zakázek i logistiky – to vše teď zažívají VÍTKOVICE STEEL, aby co nejrychleji dodaly stovky štětovnic na vybudování ocelové bariéry v Hustopečích nad Bečvou.
Během zimních měsíců je práce silničářů a stavařů obzvláště náročná. Nízké teploty, vítr, sníh nebo zhoršená viditelnost představují zvýšené riziko úrazů i zdravotních problémů. Při práci v náročných podmínkách je proto zcela zásadní správně zvolený pracovní oděv, který je nezbytný pro ochranu zdraví i efektivitu práce.