Mezinárodní Sympozium mosty se letos uskutečnilo už potřicáté. Obor se změnil, účastníci v čele s ministrem dopravy poslali vzkazy mladé generaci

Mezinárodní Sympozium mosty se letos uskutečnilo už potřicáté. Obor se změnil, účastníci v čele s ministrem dopravy poslali vzkazy mladé generaci

Jubilejní, už 30. ročník Mezinárodního Sympozia mosty, se uskutečnil 24. a 25. dubna v Brně. Zúčastnilo se ho více než 860 odborníků z praxe i akademické sféry, mezi hosty byli představitelé klíčových oborových institucí i politického života.

Rekonstrukce mostu Dr. Edvarda Beneše ve Štěchovicích

Rekonstrukce mostu Dr. Edvarda Beneše ve Štěchovicích

Článek je věnován přípravě a realizaci celkové rekonstrukce památkově chráněného mostu postaveného v letech 1937–1939 podle projektu Miloslava Klementa. Tato technická památka byla první svého druhu postavená v tehdejším Československu.

Zkapacitnění dálnice D5 – studie rozšíření mostu „Velký Beroun“

Zkapacitnění dálnice D5 – studie rozšíření mostu „Velký Beroun“

Předmětem studie je řešení modernizace mostu D-020..1 a ..2 s ohledem na plánované rozšíření dálnice D5 na kategorii D34. Studie měla za úkol prověřit možnosti rozšíření stávajícího mostu na plnou kategorii, tj. D34 (3 + 3 + odstavné pruhy) a také na kategorii D 29 (3 + 3 bez odstavných pruhů).

Viadukt Kriváň–Mýtná na rychlostní komunikaci R2

Viadukt Kriváň–Mýtná na rychlostní komunikaci R2

V ekologicky citlivé horské oblasti mezi městy Kriváň a Mýtná se nyní dokončuje nejdelší Slovenský viadukt (obr. 1). Most dlouhý 4,36 km prochází krásným údolím Kriváňského potoka, které několikrát přemosťuje. Viadukt převádí oba směry rychlostní silnice R2 šířky 24,5 m na jedné mostní konstrukci šířky 27,5 m.

Obloukové nadjezdy na úseku D3 0311 Třebonín – Kaplice nádraží

Obloukové nadjezdy na úseku D3 0311 Třebonín – Kaplice nádraží

Článek popisuje dvojici obloukových železobetonových silničních nadjezdů, které jsou součástí úseku dálnice D3 0311 Třebonín – Kaplice nádraží. Tento úsek mezi Českými Budějovicemi a Rakouskem byl uveden do provozu v prosinci roku 2024. Zhotovitelem úseku byl Metrostav Infrastructure a projektantem firma AFRY CZ.

PORR dokončil opravu Barrandovského mostu o rok dříve

PORR dokončil opravu Barrandovského mostu o rok dříve

Po dokončení rozsáhlé opravy severního mostu včetně jeho zesílení dodatečně vloženými předepnutými kabely byl definitivně Barrandovský most uveden do plného provozu bez dopravních omezení v neděli 24. 11. 2024. Rekonstrukce mostu na této dopravně nejzatíženější silniční komunikaci v Praze, kterou projede každý pracovní den až 150 tisíc vozidel, proběhla za provozu.

Na novém úseku jihočeské D3 už rostou dvě velké estakády

Na novém úseku jihočeské D3 už rostou dvě velké estakády

Bez zbytečných prodlev pokračuje v jižních Čechách výstavba důležité dopravní tepny – dálnice D3. Mezi Kaplicí nádražím a Nažidly vzniká aktuálně nový 12 km dlouhý úsek, který umožní převedení dopravy ze stávající silně zatížené a v tomto úseku nebezpečné silnice I/3 na novou moderní komunikaci dálničního typu.

Modernizace Masaryčky pokročila, rostou nová nástupiště i základy unikátní platformy

Modernizace Masaryčky pokročila, rostou nová nástupiště i základy unikátní platformy

Pražské Masarykovo nádraží, kterému se odedávna familiárně říká Masaryčka, prochází už více než rok rozsáhlou rekonstrukcí. Stavbaři postupně instalují sloupy pro zastřešení stávajících a nových nástupišť, stejně tak i základy platformy, která překlene celé kolejiště.