Ještě před letní sezónou budou zprovozněna další tři nová veřejná přístaviště pro rekreační plavbu na Labi a servisní centrum s tankovací stanicí v Roudnici nad Labem. Současně pokračují práce na prodlužování Baťova kanálu na Moravě a na další doplňkové infrastruktuře českých vodních cest.
To jsou novinky, které společně představili ministr dopravy Martin Kupka spolu s ředitelem Ředitelství vodních cest ČR Lubomírem Fojtů. Na podzim podle nich navíc podmínky pro servis lodí v Praze pozvedne nová moderní servisní loď, která se aktuálně staví v loděnici v Nizozemsku.
„Spolu se začátkem sezóny otevřeme nové přístaviště v Brandýse nad Labem, v květnu pak naváže dlouho očekávaný Nymburk a Kolín,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka. „Na Baťově kanále letos zprovozníme nové plovoucí molo v Uherském Hradišti, které umožní více lodím zastavit v tomto nádherném centru Slovácka. Do provozu bude uvedena nová tankovací stanice se servisním zázemím v Roudnici nad Labem, aby také doplňování paliva a odčerpávání odpadů odpovídalo úrovni 21. století. Pro Prahu pak stavíme novou servisní loď, která začne poskytovat služby nově i malým lodím letos na podzim,“ slíbil ministr.
O smysluplnosti těchto investic podle něj jasně vypovídají statistiky: Nově vybudovaná labská přístaviště navštívilo 1400 plavidel, nejvíce v Poděbradech a v Litoměřicích. Absolutním rekordmanem ale byla Davle na Vltavě, kde hned první rok po dokončení přistálo 575 lodí.
Čekací stání u zdymadel
„Pohodlnému a bezpečnému proplavování plavebními komorami pomáhají samostatná stání pro vyčkávání malých plavidel, až bude zdymadlo připraveno,“ přiblížil Lubomír Fojtů, ředitel investora Ředitelství vodních cest ČR. V minulých letech byla dokončena ve Vraném nad Vltavou a v Roztokách, před začátkem sezóny začnou fungovat již dokončená čekací stání v Hoříně a v Dolánkách.
„Těmito komorami to nekončí, protože právě teď zahajujeme stavbu čekacích stání v Modřanech a Miřejovicích a ještě letos bude následovat Podbaba a Štěchovice. V létě pak bude zahájena modernizace prvního veřejného sjezdu na spouštění malých plavidel ve Starých Ouholicích na Vltavě. Konečně za měsíc zahájíme stavbu nového přístaviště pro velké osobní lodě ve Staré Boleslavi a pokud se podaří dokončit povolovací řízení tak závěrem roku začne na Vltavě výstavba nového přístavu Kamýk a přístaviště Kralupy,“ nastínil Fojtů.