Odvodnění železničních přejezdů, kde jsou odvodňovací prvky vystaveny extrémní zátěži, musí splňovat mnoho parametrů. Žlaby musí odolávat vysoké dynamické zátěži od brzdících a rozjíždějících automobilů, splňovat nároky na dostatečnou hydraulickou kapacitu a také odolat zimním technickým posypům.
Většinou se na železničních přejezdech uplatňuje zátěžový, odolný monolitický systém DM2000 s velkým průtočným profilem pro zachycení nadměrného objemu dešťových vod.
Alternativou je využití polymerbetonového žlabu s krycím litinovým roštem. Ten byl instalován na železničním přejezdu v Božíčanech. Byl zvolen polymerbetonový systém MEADRAIN ENS 4000, který má integrovanou zesílenou ochrannou litinovou hranu a těsnící spojovací drážku. Zesílená konstrukce žlabu je uzpůsobena pro přenášení dynamických sil do konstrukce vozovky a tak zvyšuje samotnou odolnost žlabu, který odolává zatížení až F900 kN.
Více o zátěžových žlabech ENS 4000 na: https://www.mea-odvodneni.cz/ens-4000/sortiment/14.