Projekt Via Salis povede trojice zkušených manažerů

publikováno:
autor:
Christian Biegert Christian Biegert

Konsorcium Via Salis, které stojí za dostavbou dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem, povede zkušený mezinárodní tým manažerů. V managementu historicky prvního českého dopravního projektu podle metody partnerství soukromého a státního sektoru (PPP) spojí své síly tři odborníci na velké infrastrukturní stavby a finanční řízení, kteří mají dlouholeté zkušenosti z řady zemí a renomovaných firem.

Generálním ředitelem Via Salis je Christian Biegert. Má za sebou více než dvacet let působení na manažerských pozicích ve společnostech jako jsou Babcock Borsig, HOCHTIEF, Macquarie Bank a také VINCI. Christian pracoval na velkých projektech v řadě zemí světa, mimo jiné také pracoval v Latinské Americe, ve Velké Británii, v Indii nebo Rusku. Od letošního roku je v rámci VINCI Highways také výkonným ředitel pro střední Evropu. Velkou výhodou projektu Via Salis je podle Christiana Biegerta obrovské know-how, které do něj vkládají všichni tři partneři, tedy VINCI Concessions, VINCI Highways a Meridiam. „Díky našemu zázemí přinášíme i jistotu finančního zajištění a rozsáhlou globální odbornost, a to nejen v oblasti realizace dálničních projektů, ale také v kvalitě každodenních služeb,“ říká.

Hlavním finančním ředitelem projektu Via Salis se stal Vojtěch Janoušek. Také Vojtěch má za sebou dvě desítky let zkušeností, které zastával v nadnárodních stavebních a infrastrukturních společnostech jako VINCI, Bouygues nebo SUEZ. Vojtěch Janoušek může těžit jak ze znalosti mezinárodního podnikového prostředí, tak místního trhu. „Naším závazkem je Via Salis nejen začít, ale také úspěšně dokončit. Jsem přesvědčen, že jde o kvalitně připravený projekt, který veřejnosti v poměru k ceně přinese vysokou hodnotu,“ říká k dostavbě D4.

Hlavním technickým ředitelem Via Salis bude Thomas Wegner. Absolvent stavebního inženýrství na univerzitě v Braunschweigu má za sebou téměř tři desítky let zkušeností v oblasti středních a velkých infrastrukturních projektů a výstavby skládek. I on čerpá z širokého mezinárodního zázemí, účastnil se výběrových řízení na významné infrastrukturní projekty ve Skandinávii a východní Evropě pracoval v Německu, Polsku, Dánsku a Rusku, naposledy jako technický ředitel VINCI Concessions pro rozvoj a výstavbu 140 km nové dálnice mezi Moskvou a Petrohradem.

"Vysoké nároky koncesionáře na kvalitu projektu vyžadují nadstandardní přístup ve všech fázích jeho realizace, ve vývoji projektu, materiálovém inženýrství, v metodice výstavby i v implementaci nových technologií v řízení projektu a pro dosažení vysoké úrovně kvality dodaného díla. I proto se projekt stává nejen prvním PPP projektem v oblasti výstavby dálnic v České republice, ale také výjimečnou zkušeností, která bude vyžadovat od všech zúčastněných osob otevřený přístup a vysoké nasazení."  říká Thomas o projektu Via Salis. Podporuje ho vysoce kvalifikovaný technický tým, který tvoří čeští inženýři se potřebnými znalostmi a specializací.