Volvo Trucks uvádí na trh nový, patentovaný bezpečnostní prvek pro elektrická nákladní vozidla – Active Grip Control. Nová technologie výrazně zlepšuje stabilitu, rozjezd a brzdění na kluzkém povrchu.
Díky rychlé odezvě elektromotorů lze sílu generovanou mezi koly a vozovkou během okamžiku ovládat a proaktivně tak zabránit prokluzu kol.
Tato funkce jednoznačně zlepšuje rozjezd na kluzkém povrchu. Testy provedené s vozidlem Volvo FH Electric na povrchu s nízkým třením a naloženým přívěsem prokázaly 45% zlepšení při plné akceleraci.
„Zlepšení při jízdě po kluzké štěrkové cestě je opravdu působivé. Věřím, že to zvýší produktivitu, v neposlední řadě pro naše zákazníky ze stavebního segmentu,“ říká Anna Wrige Berling, ředitelka pro bezpečnost provozu a produktů ve společnosti Volvo Trucks.
Pokud se nákladní vozidlo dostane do smyku, několik senzorů umožní řídicímu systému vozidla reagovat na podmínky povrchu vozovky a inteligentním způsobem využít elektromotory vozidla spolu s dalšími akčními členy, aby pomohly řidiči zůstat na silnici.
Tato nová funkce je také navržena tak, aby snížila riziko zalomení soupravy a přetáčení při jízdě bez nákladu.
„Díky funkci Active Grip Control poskytujeme našim řidičům ještě lepší schopnost projíždět obtížnými silnicemi a terénem – a to i v těch nejnáročnějších podmínkách. Jde o jedinečnou funkci, kterou má Volvo Group chráněnou patenty,“ vysvětluje Anna Wrige Berling.
Zlepšení lze pozorovat také při brzdění, protože funkci lze použít pro řízené regenerativní brzdění bez přechodu do ABS. To zvyšuje účinnost, protože regeneraci stráví více času, což umožňuje plynulejší brzdění.
Funkce Active Grip Control bude k dispozici u těžkých nákladních vozidel Volvo FH, Volvo FM a Volvo FMX Electric, které se používají pro regionální přepravu a stavební úkoly. Verze této funkce bude k dispozici také pro nákladní vozidla s dieselovým pohonem nebo pohonem na LNG.
Video o funkci Active Grip:
Fakta o elektrických nákladních vozidlech Volvo
Volvo Trucks má řadu šesti plně elektrických nákladních vozidel navržených tak, aby pokryly širokou škálu různých přepravních úkolů. Volvo FH, Volvo FM a Volvo FMX Electric jsou těžká nákladní vozidla s celkovou hmotností soupravy 44 tun. Prodej v Evropě pokračuje a výroba bude zahájena v druhé polovině roku 2022. Sériová výroba vozidel Volvo FL a Volvo FE Electric v Evropě pro městskou distribuci a odvoz odpadu byla zahájena v roce 2019. Výroba Volva VNR Electric pro Severní Ameriku začala v roce 2021.