V pražském areálu na Herinku byla během první poloviny letošního roku provedena výměna technologie obalovny pro výrobu asfaltových směsí, kde starou technologii nahradila nová, umožňující využití vysokého procenta recyklovaného materiálu. Areál obalovny je provozován společností Pražská obalovna Herink (POH).
Odvodnění železničních přejezdů, kde jsou odvodňovací prvky vystaveny extrémní zátěži, musí splňovat mnoho parametrů. Žlaby musí odolávat vysoké dynamické zátěži od brzdících a rozjíždějících automobilů, splňovat nároky na dostatečnou hydraulickou kapacitu a také odolat zimním technickým posypům.
Dvanáct kamenolomů, které provozuje firma COLAS CZ, má za sebou rekordní rok. Loni závod Lomy vyprodukoval celkem 3,35 milionů tun kameniva, které putovalo na nejrozmanitější stavby v oblasti silniční, železniční i vodohospodářské infrastruktury. Široká paleta dodávek a služeb se přitom snoubí s péčí o zákazníka – od výběru vhodného materiálu až po dodávku přímo na stavbu.
Pražské metro, Trojský most, tunel Blanka, lávka v Čelákovicích, dostavba ÚČOV na Císařském ostrově, rekonstrukce Negrelliho viaduktu, železniční tunely Nového spojení, Strahovský tunel, Zlíchovský tunel, tunel Mrázovka tyto a další významné pražské stavby mají jedno společné a tím je beton z TBG METROSTAV.
V článku je popsán dosavadní postup řešení výzkumného projektu Technologické agentury České republiky TH02030194, který se zabývá možností použití směsí kameniva s nízkou a vysokou odolností proti ohlazení do asfaltových směsí pro obrusné vrstvy.
Předkládaný článek obsahuje informace o dlouhodobém sledování akustického chování povrchů pozemních komunikací metodou CPX dle normy ISO 11819-2 pro běžně používané obrusné vrstvy a z této normy vycházejícího národního předpisu TP 259 pro obrusné vrstvy se sníženou hlučností. Obsah článku je zkrácenou verzí příspěvku, který byl prezentován na konferenci „Asfaltové vozovky 2019“ [1].
Nedostatečná tloušťka krycí vrstvy výztuže je typickým jevem, který doprovází sanace velké většiny železobetonových konstrukcí.
Údržbová metoda na konzervování asfaltových obrusných vrstev pomocí „GPM“ (Gilsonite Preservative Material), aniž by při aplikaci došlo ke změně stávající povrchové textury.
V příspěvku je věnována pozornost využití technologie pěnoasfaltu při výrobě asfaltových směsí. Jsou představeny výsledky vybraných empirických a funkčních parametrů dvou identických asfaltových směsí odebraných na obalovně, které se lišily pouze teplotou výroby. Dále jsou srovnány parametry zpětně získaných pojiv.
Společnost VÍTKOVICE STEEL je největší výrobce ocelových plechů v České republice. Více než stoleté know-how spolu s moderním způsobem řízení podniku z něj činí předního výrobce za tepla válcovaných výrobků z oceli.