Swietelsky Rail CZ zatím žádnou stavbu kvůli koronaviru nezastavil. Jen práce v metru se odkládají

publikováno:
autor:
Ilustrační foto (zdroj: Pixabay.com) Ilustrační foto (zdroj: Pixabay.com)

Zatím žádná ze železničních staveb, na nichž pracuje společnost Swietelsky Rail CZ, nebyla kvůli epidemiologické situaci, způsobené novým typem koronaviru, přerušena nebo zastavena. Pouze Dopravní podnik hl. m. Prahy odložil plánovanou třídenní velikonoční výluku, při níž měla pokračovat další etapou výměna dřevěných pražců za betonové na lince C.

„Momentálně všechny naše železniční stavby v Cesku běží dál. Ale situaci bedlivě sledujeme a vyhodnocujeme, abychom neohrozili zdraví lidí. Omezili jsme porady, zaměstnance vybavili potřebnými ochrannými pomůckami. A také vydali pokyn, nařizující nadstandardní dodržování hygienických opatření i při práci ve venkovním prostředí kde jsou lidé rozptýlení i na několika kilometrech,“ říká Viliam Perknovský, jednatel a obchodní ředitel Swietelsky Rail CZ, patřící mezi lídry trhu železničního stavitelství.

Zároveň ale připouští, že kdyby nastaly problémy se zdravotním stavem zaměstnanců, ať vlastních nebo u subdodavatelů, a mělo by to vliv na dodávku materiálů, bezesporu by to průběh zakázek ovlivnilo. „Tedy i jejich termíny dokončení,“ dodal.

Mezi významné stavby, na nichž firma nyní pracuje jako subdodavatel Strabag Rail, je modernizace podkrušnohorské železniční trati z Oldřichova u Duchcova do Bíliny. Na ní 6. března začala na dvanácti kilometrech 122 denní výluka první traťové koleje. Z nich čtyř a půl kilometrový úsek kolem Chotějovic se čtyřmi mosty a místní železniční zastávkou je svěřen právě firmě Swietelsky Rail CZ. Ta zde provádí práce za 312 milionů Kč bez DPH.

„Nejkritičtější bude stržení mostu a postavení nového nad železniční vlečkou Severočeských dolů, po níž se dopravuje uhlí do elektrárny Ledvice. Klíčovým termínem pro úspěšnou realizaci je demolice nosné konstrukce mostu, naplánovaná na 25. března během dvanáctihodinového zastavení dopravy na vlečce.“ říká Pavel Kouba, projektový manažer Swietelsky Rail CZ. Jeho závod Elektro zde také překládá 6kv kabely v hodnotě 40 miionů Kč bez DPH pro firmu Monzas. Ta je spolu se Strabag Rail a OHL ŽS členem vítězného sdružení, které celou zakázku za 1,912 miliardy Kč bez DPH získalo ve veřejné soutěži.

„Podílíme se na projektu, který je složitý na koordinaci jednotlivých technologických postupů a má i komplikované přístupy k mostům po vysokých náspech. A to vše za provozu po sousední nevyloučené koleji. Proto i transport materiálů probíhá hlavně v noci od 23 do 4 hodin po provozované koleji,“ uzavřel Pavel Kouba.

Stavba začala 21 denní výlukou v říjnu 2019, během níž Swietelsky Rail CZ vybudoval provizorní výhybnu v mezistaničním úseku a zdemoloval železniční most, který byl nahrazen násypem. Výhybna, zkracující vynucené zpoždění vlaků, se do provozu uvedla letos počátkem března. Po skončení současné nepřetržité výluky počátkem července bude následovat další na druhé koleji. I ta potrvá 122 dnů.