Skupina Škoda Transportation podepsala kontrakt na dodávku až šedesáti moderních elektrických jednotek

publikováno:
autor:
Vizualizace - RegioPanter Vizualizace - RegioPanter

Konsorcium Škody Transportation a Škody Vagonka podepsalo rámcovou smlouvu na dodávku elektrických jednotek s Českými drahami. Jedná se o dodávku až šedesáti elektrických jednopodlažních jednotek RegioPanter. Celková hodnota rámcového kontraktu může činit téměř 9,6 miliard korun. Na jeho základě mohou být uzavírány dílčí kupní smlouvy.

Naše RegioPantery reprezentují novou, moderní éru cestování na našich železnicích. V posledních letech jsme jich pro České dráhy vyrobili více než padesát včetně jednotek InterPanter a další desítky jsou v současnosti ve výrobě. Tyto špičkově vybavené vlaky vozí cestující nejen ve většině krajů České republiky, ale i na Slovensku a brzy také v Lotyšsku. Škodovka si pod skupinou PPF připisuje vítězstvím v této soutěži další významný úspěch,říká předseda představenstva a Prezident skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina.

Regionální doprava dostane další impuls v podobě až 60 nových elektrických vlaků za téměř 9,6 miliardy korun, které zajistí cestujícím vyšší komfort a současně nabídnou důležité prvky výbavy z hlediska bezbariérovosti a bezpečnosti. Dodání prvních kusů předpokládáme v průběhu roku 2023. Z rámcového kontraktu budeme objednávat vždy jen tolik jednotek, na kolik budeme mít zajištěno financování formou smluv s objednateli,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel ČD Václav Nebeský.

Konsorcium nabídlo moderní jednotky v provedení 1. a 2. třídy s kapacitou téměř 240 sedících cestujících. Vlaky budou bezpečné a spolehlivé i díky nejmodernějšímu evropskému zabezpečovacímu zařízení ETCS. Jednotky budou standardně plně klimatizované, vybavené moderním audiovizuálním systémem, zásuvkami s USB portem pro napájení, Wi-Fi nebo kamerovým systémem.

„Jednopodlažní jednotky nové generace RegioPanterů významně zkvalitňují železniční dopravu. Proto se nám s nimi také podařilo prorazit na evropský trh. V tuto chvíli pracujeme na 25 těchto vozidlech pro Slovensko, 32 pro Lotyšsko, 37 jednotkách pro Jihomoravský kraj a dalších 31 vozech pro České dráhy. V našich závodech v Plzni a Ostravě navíc investujeme stovky milionů do rozšiřování a inovace jejich výroby a současně nabíráme další zaměstnance, doplňuje Tomáš Ignačák, místopředseda představenstva skupiny Škoda Transportation.

Jednotky budou mít mimo jiné bezbariérový nástup s dostatkem místa pro přepravu osob na invalidním vozíku. Budou také disponovat prostorem pro přepravu kočárků, jízdních kol nebo objemných zavazadel. Široké vstupní dveře a nízkopodlažní nástup umožní pohodlnou a rychlou výměnu cestujících. Vlaky budou mít maximální rychlost 160 km/h.