Pražské hlavní nádraží čekají zásadní změny. Představitelé hlavního města Prahy, Správy železnic a Dopravního podniku hl. m. Prahy vyhlásili soutěžní záměr Nový Hlavák, o nějž projevilo zájem hned několik desítek studií z domova i zahraničí. Projekt si klade za cíl revitalizaci Vrchlického sadů, odbavovací haly hlavního nádraží a výstavby tramvajové trati Muzeum – Hlavní nádraží – Bolzanova.
Cílem zadávacího řízení je nalézt architektonicko-urbanistické, krajinářské a dopravní řešení pro jeden z nejsledovanějších dopravních uzlů české metropole.
Především je nutné zbavit nejvýznamnější nádraží v zemi pověsti problematického a nepříliš oblíbeného místa: „Tuto situaci chceme změnit také stavbou nové tramvajové trati mezi Muzeem a Bolzanovou ulicí, která umožní umístit zastávku tramvaje přímo před nádražní budovu, podobně jako je tomu na blízkém Masarykově nádraží,“ přibližuje plán Adam Sheinherr, náměstek primátora pro dopravu.
Společně s rekonstrukcí Vrchlického sadů, historickou i novou budovou hlavního nádraží tak vznikne v příštích letech důstojný, funkční a reprezentativní vstup do hlavního města, jehož součástí bude i kompletně rekonstruovaná odbavovací hala. „To je projekt, který je z důvodu dlouhodobého zatékání do konstrukce z prostor magistrály a parkoviště nezbytně nutné zrealizovat. A je logické a přínosné, že bude součástí řešení celého prostoru, jehož nedílnou a dominantní část tato hala tvoří,“ uvedl k tomu generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.