První trolejbus Škoda 32 Tr pro společnost Vilniaus viešasis transportas zahájil v Plzni typové zkoušky a homologační proces. Začala tak výroba 91 vozidel určených pro litevský Vilnius.
První z nich absolvuje rozsáhlý seznam povinných zkoušek, zahrnující přibližně 2 500 km jízdy, které mají zajistit spolehlivost a provozní vlastnosti. Každé další vozidlo ze zakázky pak musí ujet 250 km v ulicích města, než bude připraveno k předání zákazníkovi.
„S dalšími 12 trolejbusy, které jsou v současné době ve fázi výroby v souladu s výrobním harmonogramem, jsme na dobré cestě k dodržení našeho slibu o posílení systému veřejné dopravy ve Vilniusu,“ komentuje Radek Svoboda, Managing Director Škoda Electric ve Škoda Group.
„Se Škoda Group spolupracujeme již více než 60 let a za tu dobu jsme vyzkoušeli řadu modelů vozidel veřejné dopravy. Jsme rádi, že se díky nutnosti obnovy trolejbusové flotily naše cesty opět zkřížily, a jsme přesvědčeni, že nové trolejbusy zajistí bezpečné a rychlé cestování v hlavním městě Litvy. Celý Vilnius netrpělivě očekává nové trolejbusy, jejichž první část k nám dorazí ještě letos a druhá část pak na začátku roku 2025,“ říká Ignas Degutis, ředitel Dopravního podniku města Vilnius.
Vylepšené vlastnosti pro vyšší bezpečnost
Trakční baterie instalované v těchto vozidlech umožňují autonomní jízdu na vzdálenost nejméně 20 kilometrů. Trolejbusy jsou dále vybaveny kamerovými systémy pro lepší monitorování provozu a také systémem "Mirror Eye", který nahrazuje boční vnější zpětná zrcátka a zajišťuje bezpečnost cestujících i chodců. V neposlední řadě jsou trolejbusy po stranách opatřeny senzory, které monitorují pohyb cestujících v jejich okolí.
Objem dodávky činí přes 52 milionů eur. Součástí zakázky je také smlouva na dodávku náhradních dílů potřebných pro pravidelnou údržbu trolejbusů po dobu prvních pěti let provozu. Flotila trolejbusů dorazí do Vilniusu v letech 2024 až 2025. Její přítomnost pomůže zachovat čistší a zdravější životní prostředí pro obyvatele litevského hlavního města.