Systém inteligentního řízení strojů Komatsu na trhu uspěl

Pásové rýpadlo PC360LCi-11 Pásové rýpadlo PC360LCi-11

Na letošním veletrhu Bauma výrobce strojů Komatsu představil pásové rýpadlo PC360LCi-11. S tímto strojem mohou zákazníci využívat výhody inteligentních strojů i u velkých infrastrukturních projektů a u rozsáhlých zemních prací.

Provozní hmotnost stroje PC360LCi-11 se pohybuje od 35,6 do 36,2 t v závislosti na konfiguraci, maximální objem lopaty je 2,66 m3. Energeticky úsporný motor EU Stage IV Komatsu SAA6D114E-6 nabízí výkon 192 kW/257 HP při 1 950 ot./min. Nejnovější telematika KOMTRAX a program údržby Komatsu Care poskytují zákazníkům špičkovou správu a podporu vozového parku, chrání stroj před zneužitím a zaručují maximální účinnost a provozuschopnost.

Díky unikátnímu inteligentnímu řízení je lopata rýpadla automaticky omezena na kopání mimo cílový povrch. Regulační funkce udržuje stupeň automaticky, s polohováním hrany v reálném čase vzhledem ke stroji a pracovní ploše. Stav může obsluha okamžitě sledovat na plnobarevném monitoru.

V továrně instalovaný systém inteligentního řízení stroje Komatsu standardně obsahuje hydraulické válce pro snímání zdvihů pro ramena a lopatu, vyvinuté ve dvou generacích strojů Komatsu pro přesné nastavení polohy hrany lopaty v reálném čase. Jednotka IMU (Inertial Measuring Unit) poskytuje orientaci rýpadla a určuje úhel stroje z údajů gyroskopu a akcelerometru. Výkonné antény vysílají satelitní signály do přijímače GNSS, který je zpracovává a poskytuje polohu stroje v reálném čase.

Inteligentní pásové rýpadlo Komatsu PC360LCi-11 umožňuje obsluze soustředit se na těžený materiál bez obav o hloubku kopání. Monitor s dotykovou obrazovkou umožňuje snadné a přesné třídění a podává obsluze v reálném čase informace o poloze hrany lopaty ve vztahu ke konstrukční ploše, stavu „jako na stavbě“ a přizpůsobitelnému zobrazení rozlitého obrazu v profilu, plánu nebo 3D formátu. Nastavením 3D návrhových dat na monitoru lze omezit nebo eliminovat použití tradičních metod vedení, jako jsou kolíky a kolejnice, stejně jako sledování a závěrečná kontrola. Bezpečnost je lepší, na pracovišti a v blízkosti stroje je potřeba méně lidí. Inteligentní spínače ZAP/VYP pro poloautomatické funkce a zvýšení/snížení posunutí návrhu jsou plně integrovány do joysticků. To také zvyšuje efektivitu a bezpečnost.

Jedinečné výhody nového Komatsu PC360LCi-11 kombinují vysokou produktivitu velkoobjemového zemního rýpadla s proslulou přesností inteligentního řízení strojů Komatsu. Toho je dosaženo výkonnými hydraulickými a průraznými silami při hloubení, rychlými cykly při nakládání a automatickým dokončováním třídění v jediném záběru. Vyžaduje se méně cyklů a zlepšil se výkon obsluhy, s výrazně sníženým rizikem opakované práce, nižšími náklady na palivo a zvýšeným využitím stroje.

DALŠÍ NOVINKOU PŘEDSTAVENOU NA VELETRHU BAUMA 2019 BYL PROTOTYP KOLOVÉHO NAKLADAČE NOVÉ GENERACE WA475-10

Provozní hmotnost tohoto stroje je cca 24 000 kg, jmenovitá nosnost 7 500 kg, nosnost lopaty pak 4,2 – 4,9 m3.

Kolový nakladač WA475-10 je vybaven hydraulickou mechanickou převodovkou Komatsu (KHMT) a všestranným výkonným motorem s motorem EU Stage V. Nový model vychází z výhod svého předchůdce a je až o 30 % úspornější z hlediska spotřeby paliva. Je ideální pro všechny činnosti spojené s přepravou nebo nakládkou s vynikající kombinací úspor paliva, produktivity a snadného provozu.

Při nízkých otáčkách nabízí motor Komatsu EU-Stage V vysoký výkon a poskytuje vyšší točivý moment i výkon motoru. Systém následného zpracování kombinuje filtr pevných částic Komatsu (KDPF) a selektivní katalytickou redukci (SCR). Systém SCR dále snižuje emise NOx pomocí AdBlue®. Pokročilý elektronický systém řízení motoru řídí rychlost proudění vzduchu a vstřikování paliva, parametry spalování a funkce následného zpracování. Díky tomu se optimalizuje výkon a snižují se emise. I u tohoto stroje KOMTRAX telematika a program péče o zákazníky Komatsu CARE nabízejí špičkovou správu a podporu vozového parku, chrání stroj před zneužitím a zaručují maximální efektivitu a provozuschopnost.

Hydraulická mechanická převodovka Komatsu (KHMT) je inovativní technologií Komatsu, která činí kolový nakladač WA475-10 ještě výkonnějším a úspornějším. Regulace s proměnlivou rychlostí umožňuje nastavit maximální rychlost stroje v celém rozsahu otáček podle požadavků prováděné činnosti. Nastavitelná regulace trakce účinně omezuje otáčení kol v obtížných terénních podmínkách.

Hydraulická rychlost může být nezávisle řízena přímo z plynového pedálu. Pro operátora nebylo nikdy snazší najít správnou rovnováhu mezi trakcí a zdvihacím výkonem. Optimalizovaný spojovací systém Z-bar poskytuje mnohem vyšší zvedací sílu a vyšší nakládkovou rychlost. Pozoruhodná rychlost zdvihu a prvotřídní stabilita stroje pomáhají zvyšovat produktivitu. Kromě toho lze nastavit dobu odezvy hydrauliky a skládání nebo zvedání na konkrétní pracoviště.

Nová kabina je pro obsluhu prostornější a příjemnější. Hladina vnitřního hluku činí pouhých 70 dB (A). Veškeré prosklené plochy pouze se čtyřmi sloupky přispívají k perfektní viditelnosti. Páková konzola je vybavena novým voličem a je nastavitelná v pěti osách, aby vyhovovala jakémukoliv operátorovi. Mírně zvýšený vnitřní tlak vzduchu brání vniknutí prachu a jiných částic do kabiny. Pro snadný a bezpečný vstup nebo výstup je kabina nakladače vybavena zadními dveřmi, šikmými schody a velkými madly. Sedmipalcový monitor s vysokým rozlišením poskytuje všechny klíčové parametry stroje včetně spotřeby paliva. Funkce „Auto bucket-fill“ a další funkce pomáhají obsluze udržet produktivitu i při dlouhých směnách. Nové sedadlo s pneumatickým odpružením tlumí vibrace a zajišťuje tak větší pohodlí. Elektronické řídicí páky, které jsou namontovány na sedadle, s volitelným řídicím systémem Komatsu Short-Lever-Steering zvyšují komfort obsluhy a snižují její únavu. Snížit spotřebu paliva pomáhá rovněž systém automatického vypínání motoru, když je stroj v klidu.

Snadná je také údržba a čištění stroje. Radiátor má širší rozteč žeber, chladicí ventilátor se vyklopí a má standardní funkci automatického zpětného chodu. Elektrický sklopný kryt motoru umožňuje plný přístup do motorového prostoru. Boční dveře skýtají rychlý a pohodlný přístup pro každodenní kontrolu a servis. Zadní blatníky jsou standardní, měřidlo na plnicím víčku AdBlue® minimalizuje přeplnění. Náklady na servis jsou pozoruhodně sníženy, což poskytuje nižší náklady na životní cyklus.

Reklama

Vážené čtenářky a čtenáři,

od roku 2020 jsme spustili nový web časopisu SILNICE ŽELEZNICE. Všechny historické články lze dohledat na „staré verzi webu“ - old.silnice-zeleznice.cz. Pokud jste si na své firemní stránky některý z našich článků někdy vložili, upravte si v administraci odkaz - vložte slovo „old“, čili old.silnice-zeleznice.cz/ … (link článku). Odkaz bude plně funkční.