V Prostějově představili první českou výhybku pro VRT

publikováno:
 Nová výhybka pro VRT umožní v přímém směru jízdu vlaků rychlostí 350 km/h, při přejíždění na jinou kolej pak 230 km/h. Nová výhybka pro VRT umožní v přímém směru jízdu vlaků rychlostí 350 km/h, při přejíždění na jinou kolej pak 230 km/h.

Prezentace výhybky, která najde uplatnění na budoucí české vysokorychlostní železnici, se uskutečnila v areálu společnosti DT – Výhybkárna a strojírna v Prostějově. Výrobek, který je výsledkem vlastního vývoje firmy, umožní v přímém směru jízdu vlaků rychlostí 350 km/h, při přejíždění na jinou kolej pak 230 km/h.

„Příprava vysokorychlostních tratí pokročila do fáze, kdy už se projektují stovky kilometrů budoucích úseků. Proto je potřeba, abychom byli připraveni na jejich zprovoznění po všech stránkách. To je příležitostí i pro český železniční průmysl, který má bohatou tradici a současně je konkurenceschopný i na světových trzích,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka.  

Výrobky z prostějovské výhybkárny nacházejí uplatnění i na koridorových tratích Správy železnic, kde se podílejí na zrychlování provozu. Už v roce 2007 tak byla ve stanici Poříčany instalována výhybka, která umožňuje jízdu do odbočného směru 130 km/h. Ještě o 30 km/h rychleji lze už čtyři roky jezdit do odbočky přes dvojici výhybek ve stanici Prosenice.

Dodávají do 30 zemí

„Naše výhybky, výhybkové konstrukce či jejich komponenty si našly cestu již do více než 30 zemí světa. Dnes prezentovaná výhybka je konkrétním výsledkem našeho dlouholetého úsilí připravit a nabídnout produkt konkurenceschopné technické úrovně s potřebnou přidanou hodnotou vytvořený v České republice,“ přibližuje generální ředitel DT – Výhybkárny a strojírny Marek Smolka.

„Výhybky jsou nedílnou součástí železniční infrastruktury, na naší síti se jich nachází na dvacet tisíc. I v této oblasti investujeme do moderních výrobků, které nám pomáhají při zlepšování parametrů české železnice. Běžnou součástí našich tratí tak už jsou například výhybky s pohyblivým hrotem srdcovky, které nabízejí vyšší komfort cestujícím při přejíždění vlaku na jinou kolej,“ uvádí generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Foto: Správa železnic