Projekt dostavby tramvajové tratě v Ostravě-Porubě může bezpečně pokračovat do takzvané velké EIA, tedy detailního posouzení vlivů na životní prostředí, jaké absolvují například dálnice či vysokorychlostní tratě. Dopravní podnik Ostrava (DPO) k tomu v uplynulých dnech předal příslušnému úřadu, kterým je Krajský úřad Olomouckého kraje, potřebné dokumenty.
Všechny vlivy na životní prostředí tak budou patřičně ošetřeny. Díky tomu získají 7. a 8. obvod Poruby rychlé a spolehlivé tramvajové spojení s centrem města, a to bez kompromisů v ochraně přírody a kvalitě života místních obyvatel.
„Máme radost, že se v tomto projektu rozeběhl další krok. Dostavba tramvaje v Porubě není jen o rozvoji Dopravního podniku Ostrava. Je to také splacení historického dluhu Porubě, která na přímé tramvajové spojení sedmého a osmého obvodu čeká už víc než půl století,“ říká Daniel Morys, generální ředitel a předseda představenstva DPO a dodává: „Vybudováním tramvajové tratě výrazně přispějeme k rozvoji našeho města. Ostrava díky tomu bude opět o něco atraktivnější místo k životu.“
Vizualizace: DPO
Moderní tramvajová trať do Poruby dostane pevnou jízdní dráhu, která bude zatravněná a umístěná mimo vozovku. V projektu se počítá se snížením hluku a vibracíé navzdory tomu, že v některých úsecích pojedou tramvaje rychlostí až 80km/h. (Vizualizace: DPO)