Další úseky vznikající D4 budou zprovozněny pro dopravu

publikováno:
Stavba D4 je prvním velkým infrastrukturním projektem, který probíhá v režimu partnerství soukromého a veřejného sektoru (PPP). Stavební práce byly zahájeny v roce 2021 a v současné době je na D4 hotovo zhruba 97,5 % projektu. Stavba D4 je prvním velkým infrastrukturním projektem, který probíhá v režimu partnerství soukromého a veřejného sektoru (PPP). Stavební práce byly zahájeny v roce 2021 a v současné době je na D4 hotovo zhruba 97,5 % projektu.

K otevření nové dálnice D4 Via Salis zbývají tři měsíce a v souvislosti s dokončovacími pracemi začala na trase platit řada dopravních opatření. Dva úseky dálnice a část třetího budou po položení nového asfaltového povrchu ve druhé polovině září zprovozněny v rámci dočasných dopravních opatření.

V některých zbývajících částech D4 jsou plánovány změny v podobě krátkodobých uzavírek nájezdů, sjezdů nebo jízdních pruhů. Protože dopravní opatření jsou velmi proměnlivá, prosí koncesionář Via Salis řidiče, aby pozorně sledovali provizorní dopravní značení. 

Stavba D4 je prvním velkým infrastrukturním projektem, který probíhá v režimu partnerství soukromého a veřejného sektoru (PPP). Stavební práce byly zahájeny v roce 2021 a v současné době je na D4 hotovo zhruba 97,5 % projektu. „Stavba dálnice D4 Via Salis finišuje a současná dopravní omezení na trase už patří k těm skutečně posledním. V prosinci bude D4 zprovozněna v plném rozsahu. Děkujeme všem řidičům za opatrnost a ohleduplnost. Prosíme, aby pozorně sledovali dočasná dopravní značení,“ uvádí mluvčí Via Salis Daniela Pedret.

Na stavbě se v celé její délce pracuje denně včetně víkendů a za jakéhokoliv počasí.V takzvaném plném profilu, tedy v obou jízdních směrech a obou pruzích, je od 16. 9. opět plně k dispozici řidičům téměř pětikilometrová trasa Skalka – Háje. Na tomto úseku (původně zprovozněném v roce 2017) byla v rámci modernizace položena zcela nová svrchní asfaltová vrstva, dobudovány bezpečnostní zálivy i instalována technologie Dálničního informačního systému. Podobně v plném profilu pojede doprava v brownfieldovém 3,5 km dlouhém úseku Nová Hospoda – Krašovice, který byl modernizován stejným způsobem a byl původně zprovozněn v roce 2004.

V obou jízdních směrech bude od poloviny září otevřen také úsek číslo 2 Háje – Milín v délce 5,5 km a část úseku v délce 2,5 km od Milína po Těchařovickou křižovatku. Doprava bud vedena v jednom jízdním pruhu v každém směru. Stavebníci provádějí dokončovací práce po stranách dálnice či ve středovém dělícím pásu. Proto se bude střídavě jezdit po vnějších („pomalých“) pruzích nebo po vnitřních („rychlých“) pruzích tohoto úseku. 

V části úseku Lety – Čimelice od obce Nerestce po křižovatku v Letech bude doprava koncem září vedena v levém jízdním pásu v režimu 1+1. Významné změny v dopravním režimu čekají také úsek v lokalitě mimoúrovňové křižovatky Mirotice, která se zde kříží se silnicí II/121. Zde se dopravní opatření budou upravovat dokonce několikrát a bude se měnit najíždění na dálnici.

„Na stavbě se v celé její délce pracuje denně včetně víkendů a za jakéhokoliv počasí. V době nejvyššího nasazení letos na dálnici pracovalo najednou více než 1000 lidí a stovky strojů,“ dodala Iveta Štočková, tisková mluvčí Skupiny VINCI Construction CS.