Nová nádražní budova v Radotíně nabízí moderní zázemí

publikováno:
autor:
Nová nádražní budova v Radotíně nabízí moderní zázemí s čekárnou, prodejnou jízdenek, toaletami a komerčními prostory. Nová nádražní budova v Radotíně nabízí moderní zázemí s čekárnou, prodejnou jízdenek, toaletami a komerčními prostory.

Nádraží v pražském Radotíně dostalo novou budovu. Je prosklená, cestující v ní získali moderní zázemí s čekárnou, prodejnou jízdenek, toaletami a komerčními prostory.

Samozřejmostí je bezbariérový přístup. Podobně jako na nádraží ve Vysočanech pokrývají střechu budovy pásy s vegetací. Stavba s celkovými náklady 53 milionů korun probíhala od loňského srpna.

Stavba s celkovými náklady 53 milionů korun probíhala od loňského srpna.Výstavba nové odbavovací haly v Radotíně navázala na modernizaci traťového úseku ve směru na Smíchov. Nahradila stávající nevyhovující nádražní budovu, která se využije například jako služebna městské policie.

„Železnice nabízí občanům Radotína nejrychlejší spojení s centrem hlavního města. Vlaky jsou zde proto hojně využívané. To samé bude jistě platit i o moderní nádražní budově,“ je přesvědčený ministr dopravy Martin Kupka.   

Prosklený objekt měří 143 metrů čtverečních. „Kromě potřebného zázemí zde lidé najdou kavárnu s venkovní terasou a budou moct využít také gastronomické služby. Zahájení provozu plánujeme na začátku příštího roku,“ uvádí generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. 

Nádražní budova bude v zimě vytápěna a v létě chlazena. Automaticky otvírané dveře se vzduchovou clonou zajistí ochranu proti venkovnímu chladu. Chybět nebudou ani tabule s informacemi o odjezdech vlaků, navíc s akustickým přepisem informací pro nevidomé. 

Slavnostní otevření nového nádraží v Radotíně.Na toalety pro cestující se bude vcházet přes turnikety, poplatek bude možné uhradit hotově i bezhotovostně. U venkovní terasy se nainstalují stojany pro kola a nabíječka pro elektrokola. 

Stavba Rekonstrukce výpravní budovy ŽST Praha – Radotín je navržena k financování Evropskou unií z Nástroje pro oživení a odolnost (Recovery and Resilience Facility; RRF) v rámci Národního plánu obnovy. Celkové investiční náklady činí 53 167 000 Kč. Zhotovitelem prací byla společnost STRABAG Rail.

Foto: Správa železnic