„Naší výhodou je adaptabilita, schopnost reagovat rychle na specifické výzvy a požadavky. Umíme hledat cesty k efektivní spolupráci, vznikají synergické vztahy, které vedou často k efektivnějšímu a flexibilnějšímu způsobu realizace projektů. Představujeme tak robustní alternativu ve zdravém konkurenčním prostředí,“ říká Pavel Stoulil, obchodní ředitel společnosti Chládek & Tintěra, a.s.
Jak vnímáte uplynulý rok 2024 na českém stavebním trhu v oblasti dopravní infrastruktury?
Stále více se projevují tlaky na modernizaci a zajištění udržitelnosti veřejných projektů. Železniční infrastruktura, jako klíčový pilíř národní dopravní sítě, se nachází v centru tohoto dění. Vzhledem k rostoucí potřebě efektivní, ekologické a rychlé dopravy mezi regiony i státy hrají investice do železnic klíčovou roli ve strategii udržitelného rozvoje. Česká republika se podílí na budování a přípravě mezinárodních projektů, jako jsou budování transevropských dopravních koridorů a vysokorychlostní železnice.
Pro nás jako pro ryze českou firmu je na tomto trhu důležitý fakt, že společně s dalšími tvoříme protiváhu nadnárodním společnostem. Naší výhodou je adaptabilita, schopnost reagovat rychle na specifické výzvy a požadavky. Umíme hledat cesty k efektivní spolupráci, vznikají synergické vztahy, které vedou často k efektivnějšímu a flexibilnějšímu způsobu realizace projektů. Představujeme tak robustní alternativu ve zdravém konkurenčním prostředí.
Zanedbatelný také není náš přínos ekonomický, vytváříme pracovní příležitosti nejen u nás na Litoměřicku, ale ve všech regionech, kde stavíme, podporujeme studenty, místní zaměstnanost i vzdělávání nových pracovníků. Generujeme zisk, jenž zůstává v české ekonomice, a na domácím trhu jsme nejen v roli dodavatele, ale i klíčového partnera pro stát a samosprávy.
Jak jste zatím spokojeni s letošními výsledky?
Máme za sebou jedenáct měsíců roku 2024. Od listopadu 2024 naši společnost přímo řídí pan Jaroslav Tintěra, přičemž jednotlivé úseky, obchodní, výrobní a administrativní, zajišťují odborní ředitelé, kteří mu přímo podléhají.
V polovině tohoto roku skončila jedna etapa vývoje naší společnosti odchodem generálního ředitele. Začala etapa další, dle mého názoru klidnější a s trochu jiným zacílením zakázek. Do budoucna hledíme s optimismem. Věřím, že i nadále budeme dosahovat svých cílů a že naše orientace na tradici a kvalitu nám umožní pokračovat v úspěšném budování dobrého jména společnosti. Těšíme se na nové výzvy, vysokorychlostní tratě a velké projekty, které přijdou.
Na roky 2025 a 2026 jsme zajistili stabilní základnu zakázek, která nám poskytuje jistotu a dostatek prostoru pro další rozvoj. S objemem smluvně uzavřených zakázek ve výši cca čtyř miliard korun máme pro příští roky rekordní zásobu práce, největší v historii společnosti. Toto pevné zajištění zakázek nám umožňuje plně se soustředit na kvalitu a efektivní realizaci našich projektů. Současně se nám daří navazovat nová strategická partnerství, která nejen posilují naši pozici na trhu, ale také otevírají další příležitosti k růstu.
A kde budeme v dalších měsících potkávat nezaměnitelné logo hrocha z Litoměřic?
Aktuálně pracujeme na dvou velkých miliardových dopravních stavbách, rekonstrukci žst. Vlkov u Tišnova a na rekonstrukci traťového úseku Přibyslav–Pohled. Dále začínáme rozsáhlou opravu jedinečné technické památky – ozubnicové tratě Tanvald–Kořenov. Jedná se o jednu z posledních normálně rozchodných ozubnicových železnic v Evropě a o nejstrmější železnici v Čechách. Na tento projekt se velmi těšíme. Kromě těchto velkých akcí se také podílíme na dalších opravách a údržbě železniční sítě. Středisko pozemních staveb pod novým vedením Míši Kneiflové prošlo změnami a z jejich aktuálně získaných zakázek, které jsou ekonomicky zajímavé, bych vypíchl výstavbu budovy obecního domu v Horních Beřkovicích a rekonstrukci osobního nádraží v Podlešíně. Z těch mám opravdu radost.
Jakou máte vizi do budoucnosti?
Nápadů, cílů a vizí máme hodně, ale ta velká vize na spojení všech hroších značek stále žije.