Pohodlné a úsporné tramvaje pro Brno

publikováno:
autor:

Nové obousměrné tramvaje Škoda ForCity Smart 45T jsou určeny pro chystanou tramvajovou trať vedoucí k brněnskému univerzitnímu kampusu. První vozidlo už podstoupilo typové zkoušky, poté absolvovalo zkušební jízdy s cestujícími již může sloužit v plném nasazení. Na konci března 2023 už by mělo být na lince č. 8 nasazeno všech pět objednaných vozů.

Interiér je vybaven informačním systémem s obrazovkami

Tramvaje řady ForCity Smart jsou navržené jako ideální vozidlo do městského provozu, které zajišťuje nejen pohodlí cestujícím, ale také díky svému technickému řešení snižuje náklady na provoz i údržbu infrastruktury. Model Škoda 45T dodal český výrobce prostředků pro hromadnou dopravu Škoda Group, jehož tramvaje již Brno využívá.

USB NABÍJEČKY VE VÝBAVĚ

Tramvaj ForCity Smart 45T je obousměrné plně nízkopodlažní tříčlánkové vozidlo s otočnými podvozky. Spolehlivé jízdní vlastnosti i při nepříznivém počasí zajišťuje plná adheze vozidel. Tato 31metrová tramvaj pohodlně pojme až 233 cestujících, z toho 64 Detail, který potěší: USB nabíječkasedících. Maximální provozní rychlost je 70 km/h. Samozřejmostí je klimatizace a dva velké multifunkční prostory pro invalidní vozíky, dětské kočárky nebo jízdní kola. Nová tramvaj nabízí i moderní přehledný informační systém s obrazovkami a panely. K zajištění bezpečnosti je vozidlo opatřeno kamerovým systémem. Nová tramvaj má prostorný klimatizovaný interiér vybavený nerezovými madly, širokoúhlými informačními LCD monitory a USB nabíječkami. Ve výbavě nechybí ani Řídicí a informační systém RIS2 nebo třeba validátory systému EOC2. Pro přepravu více vozíčkářů má tramvaj celkem čtyři výklopné plošiny. Vůz je také vybaven vnějším i vnitřním kamerovým systémem a částečně ztmavenými bočními okny.

POHODLÍ I PRO ŘIDIČE

Ovládání má řidič částečně i ve svém sedadleKabina řidiče je nově koncipována. Vedle přehledného pultu, kdy je kladen důraz na jednoduchost a dobrý výhled, je ovládání částečně implementováno přímo do sedadla řidiče. Čelní skla jsou vybavena vyhříváním, přední čelo navíc designovým denním svícením. Elektrická výzbroj umožňuje rekuperaci, tzn. navracení elektřiny při brzdění zpět do sítě, což snižuje celkovou spotřebu vozidla a tím i náklady na provoz. Dopravní podnik města Brna podepsal se Škoda Group smlouvu na nákup až 40 nových tramvají – aktuálně je objednáno pět vozidel. Celková hodnota rámcové smlouvy je 2,4 mld. Kč.