Modernizace D1 u Humpolce jede naplno, vybouraný beton znovu poslouží

publikováno:
autor:
D1 modernizace – úsek 12, EXIT 90 Humpolec - EXIT 104 Větrný Jeníkov (2020) D1 modernizace – úsek 12, EXIT 90 Humpolec - EXIT 104 Větrný Jeníkov (2020)

Bezmála 250 dělníků, strojníků a řidičů a přes 80 kusů těžké stavební techniky pracuje v těchto dnech na modernizaci dálnice D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Specialisté Skanska zde zatím vybourali povrch sedmikilometrového jízdního pásu na Brno, provádí opravy kanalizace a další práce.

„Vybourali jsme stávající cementobetonový povrch, pracujeme na odvodnění, opravách kanalizace a rozšíření zemního tělesa,“ uvedl projektový manažer Michal Vozdecký. Po odbourání staré betonové vozovky, na kterém pracovaly tři takzvané gilotiny a speciální frézy, začali pracovníci také připravovat rekonstrukci stávajících mostů a propustků.

Vybouraný materiál byl odvezen na meziskládky, kde se okamžitě zpracovává drcením a tříděním pro další využití. Přímo u stavby jsou připraveny dvě mobilní betonárny, které budou vyrábět směsi pro cementovou stabilizaci a betonový povrch dálnice. Kromě recyklovaného betonu využije Skanska při modernizaci dálnice u Humpolce zpětně také většinu hmoty z asfaltových povrchů na dálnici.

„Pracujeme i v tomto čase téměř bez omezení. Stavíme na nejvytíženější dálnici, proto je maximum našich zaměstnanců soustředěno právě na této stavbě. Věříme, že při zavedení potřebných opatření souvisejících s koronavirem a respektování všech doporučení vlády situaci zvládneme. Prioritní je pro nás zdraví lidí, zároveň chceme pokračovat v projektech tak, abychom byli schopni dostát závazkům vůči klientovi a veřejnosti,“ dodal Michal Vozdecký.

  • Název projektu: D1 modernizace – úsek 12, EXIT 90 Humpolec - EXIT 104 Větrný Jeníkov (2020)
  • Zhotovitel: Skanska a.s.
  • Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
  • Termín výstavby: 3/2020 – 9/2021
  • Stavební náklady: 1,398 mld. Kč bez DPH