Na D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem pojedou řidiči už jen po novém povrchu

D1 úsek 12 – před převedením dopravy D1 úsek 12 – před převedením dopravy

Výhradně po novém betonovém povrchu jezdí řidiči na D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Specialisté stavební společnosti Skanska zprovoznili zbrusu nový zhruba sedmikilometrový úseku D1 od Humpolce ve směru na Brno. Doprava byla kompletně převedena ve večerních hodinách 21. července.

ZÁKLADNÍ ÚDAJE

  • Název projektu: D1 modernizace – úsek 12, EXIT 90 Humpolec – EXIT 104 Větrný Jeníkov (2020)
  • Zhotovitel: Skanska a. s.
  • Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
  • Termín výstavby: 3/2020 – 9/2021
  • Stavební náklady: 1,398 mld. Kč bez DPH

„Mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem budou řidiči jezdit už jen po novém cementobetonovém krytu. Dalších 7 kilometrů druhého jízdního pásu ve směru na Prahu dokončili pracovníci Skanska v rámci samostatné stavby už v loňském roce,“ uvedl projektový manažer společnosti Skanska Michal Vozdecký.

JAK SE POJEDE

Ve směru od Humpolce (EXIT 90) pojednou řidiči prvních 7 km po čerstvě zprovozněním pravém jízdním pásu a následně bude provoz převeden do levého jízdního pásu. V celém zhruba 14kilometrovém úseku D1 od Humpolce po Větrný Jeníkov (EXIT 104) tak bude veden obousměrný provoz v jednom jízdním pásu, a to ve dvou pruzích v každém směru.

BEZPEČNOST

V celém úseku by řidiči vzhledem k probíhajícím pracím měli nadále jezdit s maximální opatrností a respektovat přetrvávající omezení rychlosti na 80 km/h. Zachováno zůstává také úsekové měření. Po převedení dopravy se pracovníci společnosti Skanska pustí do bourání stávajícího betonového povrchu v uzavřeném pásu dálnice, rozšíří zemní těleso a položí nové konstrukční vrstvy, včetně nového cementobetonového povrchu. Pokračují také ve výstavbě dvou nových mostů.

Úplné ukončení stavebních prací souvisejících s modernizací D1 v úseku 12 se plánuje na druhou polovinu příštího roku.

Skanska a. s.