Lákají mě stále větší a složitější mosty

publikováno:
autor:
Ing. Branislav Richnavský, stavbyvedoucí mostu přes rokli u Řevničova na dálnici D6 Ing. Branislav Richnavský, stavbyvedoucí mostu přes rokli u Řevničova na dálnici D6

Stavbyvedoucí Ing. Branislav Richnavský má čerstvě za sebou náročnou výstavbu mostu přes rokli u Řevničova na dálnici D6, kde se práce nezastavily ani na Vánoce. „Bylo to velmi náročné, ale zvládli jsme v požadovaném extrémním čase vybudovat krásný most,“ říká Branislav Richnavský z divize 4 Metrostavu.

Jaká byla Vaše cesta do společnosti Metrostav a. s. a proč jste si vybral zrovna tuhle firmu?
Jako čerstvý absolvent vysoké školy jsem měl na výběr z několika pracovních nabídek. V tu dobu jsem společnost Metrostav a. s. skoro vůbec neznal, jelikož na Slovensku Metrostav nebyl až tak známý jako v České republice. Přesvědčilo mě však hlavně rychlé jednání, kdy jsme se s oblastním ředitelem pro Slovensko přímo dohodli na podmínkách a do 2 týdnů jsem nastoupil.

Jak dlouho u společnosti Metrostav a. s. pracujete a na jakých stavbách jste se již podílel?
Pro Metrostav pracuji již 5 let, začínal jsem na Slovensku, nejdříve jako přípravář stavby a následně jsem se dostal na stavbu v Kremnici, kde jsme stavěli menší mosty, respektive opěrné zdi. Později jsem dostal příležitost přejít k Provozu mostních technologií do České republiky, kde jsem působil na stavbě D3 Bošilec – Ševětín. Po skončení této stavby jsem se přesunul na D6 Řevničov – obchvat, kde je momentálně mé pracovní působiště.

Na jaké stavbě aktuálně pracujete a čím je tato stavba zajímavá?
Jak jsem již zmínil, nyní pracuji na stavbě dálnice D6, konkrétně na stěžejním mostě stavby SO 2203, betonovém dvoutrámu, který převádí dálnici přes hlubokou rokli u Řevničova. Most byl od začátku na kritické cestě harmonogramu projektu a kvůli komplikovaným geologickým podmínkám v sesuvném území, které bylo nutno vyřešit komplexní změnou založení mostu, stavba nabírala na zpoždění. Tím pádem se musela celá technologie výstavby mostu změnit. Musely se začít stavět oba mosty naráz na pevných skružích a vznikaly nám mnohé situace, na něž jsme museli pružně reagovat. Z důvodu popsané vynucené změny projektu jsme museli celou výstavbu mostu výrazně urychlit, abychom zvládli investorem požadovaný termín zprovoznění celé stavby. Pracovali jsme v maximálním nasazení téměř rok včetně všech víkendů a svátků i Vánoc. Bylo to velmi náročné, ale zvládli jsme v požadovaném extrémním čase vybudovat krásný most.

Jak byste zhodnotil dnešní situaci na stavbách v období pandemie?
I přes pandemii jsme se snažili udržet stavbu v běhu. Vzniklá situace nám v mnoha ohledech zkomplikovala a ještě komplikuje výstavbu, ale všichni se snažíme táhnout za jeden provaz a situaci zvládnout.

Dokážete v dnešní době relaxovat a oprostit se od stresu, který nás nyní všude obklopuje? Co je pro Vás nejlepší forma odpočinku?
Stres beru jako pozitivní nástroj k dosažení lepších pracovních výsledků. Negativní účinky stresu si vůbec nepřipouštím, beru jej pozitivně. A nejlepší forma odpočinku je pro mě samozřejmě sport.

Daří se Vám skloubit práci a rodinný život?
Skloubit osobní a pracovní život je pro mě náročné, daří se mi to jen částečně. Každopádně věřím, že s věkem se budu učit vše lépe vybalancovat.

Máte nějaký profesní cíl, kterého byste ve své kariéře stavaře chtěl dosáhnout?
Mým cílem je dále se rozvíjet v oblasti mostních technologií a čelit stále novým a zajímavým výzvám, jako tomu bylo například na D6. Mým velkým přáním je projít si různými technologiemi výstavby mostů a pracovat na větších a složitějších mostech. Každý most je samozřejmě specifický a má své osobní kouzlo, ale lákají mě stéle větší a náročnější stavby.