Společnost DT – Výhybkárna a strojírna (DTVS) vstupuje do roku 2025 s rekordním objemem nových zakázek. Velký podíl stále tvoří zahraniční projekty, kdy se na DTVS obracejí noví i tradiční zákazníci.
Ve fázi intenzivních příprav na ostrý start je začátkem letošního roku nový mediální projekt KÝM BUDU, který si klade za cíl řešit dlouhodobý a palčivý problém nedostatku odborníků v technických profesích.
Metrostav Norge úspěšně dokončil svou dosud největší stavbu na prestižním norském trhu. Slavnostní prorážka tunelu Grenland na jihu země proběhla těsně před koncem minulého roku. Dvoutubusový tunel o délce 5 500 m razili čeští stavbaři v náročných geologických podmínkách a v extrémním arktickém počasí.
Železniční trať č. 120 Praha–Rakovník spojuje hlavní město Prahu a největší středočeské město Kladno. V současnosti se jedná o neelektrifikovanou jednokolejnou železniční trať, která svou kapacitou již nestačí požadavkům na intenzivní dopravu v pražské příměstské aglomeraci.
Společnost Chládek & Tintěra, a.s., realizovala rozsáhlou renovaci téměř 150 metrů dlouhého mostu mezi stanicemi Božejovice a Sepekov. Historický železniční most z roku 1889 tvoří deset polokruhových kamenných kleneb a převádí trať Tábor–Písek přes údolí říčky Smutné. Výška mostu nad údolím dosahuje přibližně 20 metrů.
„Naší výhodou je adaptabilita, schopnost reagovat rychle na specifické výzvy a požadavky. Umíme hledat cesty k efektivní spolupráci, vznikají synergické vztahy, které vedou často k efektivnějšímu a flexibilnějšímu způsobu realizace projektů.
Správa železnic představila veřejnosti budoucí podobu nových tratí v pražském železničním uzlu. Ze studie proveditelnosti vybrala Centrální komise Ministerstva dopravy variantu se dvěma samostatnými trasami v tunelech a s dvoupatrovou centrální stanicí pod hlavním nádražím. Navíc ji doplnila o další čtyři podzemní zastávky.
Stavbu prováděla společnost Mstětice–Vysočany, složená z firem Subterra a.s., OHLA ŽS, a.s., Eurovia CS a.s., Elektrizace železnic Praha a.s., kdy Subterra byla vedoucím členem společnosti. Objednatelem byla Správa železnic s.o., Stavební správa západ, projektantem poté Sudop Praha a.s.