Lokomotiva s alkoholovým imobilizérem je realitou. Zabrání rozjezdu, pokud strojvedoucí neprojde negativní dechovou zkouškou. Premiéra, která se odehrála na letošních Rail Business Days, nastavuje nový standard bezpečnosti na železnici.
„Představujeme nejmodernější technologii provádění geotechnických průzkumných prací a zkoušení na trhu – sonické vrtání a statické penetrační sondování (CPTu) 200kN s vrtnou soupravou SRS DUO 120 Royal,“ říká majitel firmy GEOTECHNIKA ĎUROVE Ing. Jan Ďurove.
Výstavba dálniční a silniční infrastruktury v posledních letech výrazně zrychlila, ale potřeby České republiky stále zcela nepokrývá, říká Ing. Vít Hoznour, vedoucí Ateliéru mostních a silničních staveb společnosti Sagasta.
Zbrusu nová železniční stanice Praha-Bubny, nahrazující o pár stovek metrů dál směrem k Vltavě původní stejnojmenné nádraží, začne sloužit cestujícím už v pondělí 4. srpna. Metropole se tak po čtyřiceti letech dočkala nového nádraží, navíc evropského formátu. Na trase přibude také nová železniční zastávka Praha-Výstaviště.
Generální ředitel Dopravního podniku města Brna (DPMB) Miloš Havránek věří, že jen kvalitní služba může konkurovat autům – a proto nesmí MHD ztratit kontakt s potřebami cestujících. „Veřejná doprava má být ekologická, pohodlná a dostupná. V Brně dnes cestující využívají moderní vozy s klimatizací a jednoduchým systémem nákupu jízdenek,“ říká v rozhovoru.
Jeden z nejstarších železničních mostů v České republice prošel kompletní rekonstrukcí, která zahrnovala sanaci kamenné klenby i obložení z pískovcových kvádrů, které se dříve těžily v nedalekých skalách. 95 metrů dlouhý viadukt se klene na trase ze Slaného do Kralup nad Vltavou a tvoří krajinotvornou dominantu u středočeského města Podlešín.
Příspěvek se zaměřuje na sanaci skalního svahu na železniční trati Chomutov–Cheb u obce Boč. Skalní svahy jsou zajištěny soustavou dynamických bariér, které byly doplněny inovativním výstražným monitorovacím varovným systémem HelloMac.
Časopis SILNICE ŽELEZNICE natáčel podcast, pozvání do studia přijal Radim Jančura, majitel společnosti RegioJet. Co zaznělo ve studiu?
Škoda Group uzavřela smlouvu se soukromým dopravcem ARRIVA na výrobu 22 moderních nízkopodlažních elektrických jednotek nové generace, které budou dosahovat rychlosti až 200 km/h.
S výstavbou a rekonstrukcí vozoven se pojí nutnost věnovat péči komplexní ochraně stavby před účinky bludných proudů. Dlouholeté provozní zkušenosti dokládají, že se v těchto stavbách kloubí všechny pohledy na danou korozní problematiku.