Články

Realizace úseku I.D1a (Pankrác–Olbrachtova) metra D - 2. část

Realizace úseku I.D1a (Pankrác–Olbrachtova) metra D - 2. část

Po více než třech letech od zahájení výstavby prvního úseku nové linky metra D mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova, kterou realizuje sdružení firem Subterra a.s., HOCHTIEF CZ a.s., STRABAG a.s., HOCHTIEF Infrastructure GmbH a Züblin Aktiengesellschaft, jsou vyhloubeny všechny stavební jámy a vyraženy všechny ražené objekty vyjma části technologického tunelu stanice Olbrachtova a středního výrubu stanice Pankrác D.

Realizace úseku I.D1a (Pankrác–Olbrachtova) metra D - 1. část

Realizace úseku I.D1a (Pankrác–Olbrachtova) metra D - 1. část

Po více než třech letech od zahájení výstavby prvního úseku nové linky metra D mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova, kterou realizuje sdružení firem Subterra a.s., HOCHTIEF CZ a.s., STRABAG a.s., HOCHTIEF Infrastructure GmbH a Züblin Aktiengesellschaft, jsou vyhloubeny všechny stavební jámy a vyraženy všechny ražené objekty vyjma části technologického tunelu stanice Olbrachtova a středního výrubu stanice Pankrác D.

Do ČR přichází mezinárodní ocenění Women Changing the World Awards

Do ČR přichází mezinárodní ocenění Women Changing the World Awards

Poprvé v historii přichází do České a Slovenské republiky prestižní mezinárodní ocenění Women Changing the World Awards, které oslavuje ženy měnící svět. Inspirujeme, oceňujeme a propojujeme výjimečné ženy napříč obory – od podnikatelek, vědkyň a umělkyň až po aktivistky a inovátorky.

OSTROJ stojí  za technickým řešením, které urychluje výstavbu metra D

OSTROJ stojí za technickým řešením, které urychluje výstavbu metra D

Výstavba největšího dopravního projektu současnosti v České republice je v plném proudu. Opavská firma OSTROJ dodala na úsek mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova kompletní systém mobilního bednění, armovací vozy a zařízení pro pokládku hydroizolací.

Dokončování stavebních prací a technologického vybavení tunelu Čebrať v rámci výstavby slovenské dálnice D1 v úseku Hubová–Ivachnová

Dokončování stavebních prací a technologického vybavení tunelu Čebrať v rámci výstavby slovenské dálnice D1 v úseku Hubová–Ivachnová

Ve čtvrtém kvartálu letošního roku připravují divize Silnice a divize Technologie společnosti OHLA ŽS, a.s., dokončení a předání tunelových objektů včetně kompletního technologického vybavení, které jsou součástí výstavby dálnice D1 Hubová–Ivachnová na Slovensku.

Co nás ochrání před hlukem z dopravy? Zeptali jsme se odborníků

Co nás ochrání před hlukem z dopravy? Zeptali jsme se odborníků

Hluková zátěž a její odstraňování patří k velkým tématům dneška. Nedostává sice tolik prostoru v médiích jako ochrana klimatu, zato se nás dotýká tady a teď. Položili jsme proto několik otázek předním odborníkům z firem, které se touto problematikou zabývají.

Úsek Praha Bubny – Praha Výstaviště byl uveden do provozu

Úsek Praha Bubny – Praha Výstaviště byl uveden do provozu

Projekt železničního spojení Praha – Letiště – Kladno je od 1. srpna opět o krok blíže naplnění svého cíle. Po rekonstrukci Negrelliho viaduktu a zprovoznění úseku Kladno – Kladno Ostrovec se jedná o krok třetí. Stejně jako ty dva předchozí kroky není ani tento příliš dlouhý. Z Buben do Stromovky je to cca 1,7 km.

Registrace na Mezinárodní sympozium MOSTY 2026 byly právě spuštěny!

Registrace na Mezinárodní sympozium MOSTY 2026 byly právě spuštěny!

Již nyní se můžete přihlásit na 31. ročník sympozia MOSTY, které se uskuteční ve dnech 23.–24. dubna 2026 v hotelu Courtyard by Marriott Brno v Brně. 

Moderní přístupy, technologie a legislativní rámec v boji proti hluku z dopravy

Moderní přístupy, technologie a legislativní rámec v boji proti hluku z dopravy

Hluk z dopravy je jedním z nejvýznamnějších faktorů ovlivňujících kvalitu života obyvatel v okolí dopravních staveb. Tuto zátěž však nelze odstranit jediným opatřením. Úspěšné strategie kombinují stavební úpravy, moderní materiály, inovace ve vozidlech a efektivní plánování dopravních tras.

Nová Paka se dočkala obchvatu, krajina nové mostní dominanty přes Štikovskou rokli

Nová Paka se dočkala obchvatu, krajina nové mostní dominanty přes Štikovskou rokli

V srpnu 2025 se po třech letech prací zprovoznil obchvat Nové Paky, která tvoří pomyslnou bránu do Krkonoš. Stavba v náročném profilu výrazně uleví obyvatelům města, přes které v sezoně projíždělo až 20 000 aut denně. Stavba „I/16 Nová Paka – obchvat“ probíhala pod taktovkou společnosti Porr.