Redakce časopisu SILNICE ŽELEZNICE krátce po krajských volbách, které notně zamíchaly složením zastupitelstev, rozeslala do regionů tři anketní otázky. Pouze na třech radnicích si v povolebním shonu našli čas na odpovědi. Tím spíš za ně děkujeme!
S předsedou představenstva a generálním ředitelem společnosti Pražská strojírna, Robertem Masarovičem, jsme se setkali po roce, kdy našemu časopisu poskytl dosud poslední rozhovor. Tentokrát jsme se vrátili k tématu automatizace výroby.
Hlavním cílem projektu je přestavba nádraží Praha-Bubny, vybudování zastávky Praha-Výstaviště a zdvoukolejnění a elektrizace trati mezi nimi v délce asi 1,3 kilometru. Návrh nového stavu respektuje budoucí plánovanou zástavbu v lokalitě Bubny-Zátory a trať je vedena z velké části po mostních estakádách.
Stavba dálnice D4 Via Salis byla dokončena a řidičům se již v přicházejícím svátečním období otevírá rychlé spojení mezi středními a jižními Čechami. V rámci prvního úspěšného partnerství soukromého a veřejného sektoru PPP (Public Private Partnership) vzniklo na trase mezi Příbramí a Pískem 32 kilometrů zcela nové komunikace a bylo modernizováno dalších 16 kilometrů starších úseků.
Železniční most na jedné straně spojuje vltavské břehy v Praze u Výtoně pod Vyšehradem a Smíchov, na druhé straně od nepaměti rozděluje lidi v otázce na svou podobu. První se postavil v letech 1871–1872 a od počátku byl kritizován pro své estetické kvality nebo narušení vyšehradského panoramatu.
Chtěl být výpravčím, stal se projektantem. Ředitel ateliéru železničních staveb SAGASTA s.r.o. Ing. Emil Špaček ale nádraží neopustil: projektuje jejich rekonstrukce a dostavby. Jedním z těch, které mu přirostlo k srdci, je Benešov u Prahy.
Česká společnost AUSTRO Baumaschinen s.r.o. se sídlem v Ostrovačicích se už víc než dvacet let orientuje na prodej a servis stavebních strojů světoznámých značek uznávaných širokou odbornou veřejností. AUSTRO Baumaschinen s.r.o. je výhradním dovozcem stavebních strojů značky ATLAS do České a Slovenské republiky.
„Během poslední dekády Polsko intenzivně investovalo do rozvoje své dálniční sítě a svým prioritám přizpůsobilo i legislativní změny,“ říká ministr dopravy Martin Kupka. Tyto úpravy ale překročily hranice toho, co v České republice považujeme za správné s ohledem na respekt k soukromému vlastnictví.