Správa železnic představila veřejnosti budoucí podobu nových tratí v pražském železničním uzlu. Ze studie proveditelnosti vybrala Centrální komise Ministerstva dopravy variantu se dvěma samostatnými trasami v tunelech a s dvoupatrovou centrální stanicí pod hlavním nádražím. Navíc ji doplnila o další čtyři podzemní zastávky.
Stavbu prováděla společnost Mstětice–Vysočany, složená z firem Subterra a.s., OHLA ŽS, a.s., Eurovia CS a.s., Elektrizace železnic Praha a.s., kdy Subterra byla vedoucím členem společnosti. Objednatelem byla Správa železnic s.o., Stavební správa západ, projektantem poté Sudop Praha a.s.
Na nových úsecích dálnice D4 začaly v ostrém provozu fungovat systémy vysokorychlostního vážení a úsekového měření rychlosti. Plnohodnotné využití obou bezpečnostních prvků umožnilo souhlasné stanovisko dopravní policie, která posuzovala metodiku nasazení instalovaných technologií a je za měření rychlosti ze zákona odpovědná.
Když se na podzim roku 1999 otvíral za velké účasti veřejnosti obchvat Loun, nikdo netušil, kolik tragédií nová silnice přinese. Za 24 let provozu na ní zemřelo přes 20 lidí.
Jak ovlivní nový projekt KÝM BUDU budoucí recruitment technických profesí a jakou roli bude mít při získávání talentované a schopné pracovní síly ve firmách? O tom jsme hovořili s výkonnou ředitelkou vydavatelství Konstrukce Media, andragožkou a propagátorkou mimoškolního vzdělávání Dagmar Šír.
„Strategické záměry státu stanoví legitimní cíle, jejichž naplnění je ve veřejném zájmu,“ cituje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda závěr Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže k povinnému zavádění evropského zabezpečovacího systému ETCS od ledna 2025.
Redakce časopisu SILNICE ŽELEZNICE krátce po krajských volbách, které notně zamíchaly složením zastupitelstev, rozeslala do regionů tři anketní otázky. Pouze na třech radnicích si v povolebním shonu našli čas na odpovědi. Tím spíš za ně děkujeme!
S předsedou představenstva a generálním ředitelem společnosti Pražská strojírna, Robertem Masarovičem, jsme se setkali po roce, kdy našemu časopisu poskytl dosud poslední rozhovor. Tentokrát jsme se vrátili k tématu automatizace výroby.